• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Mycket grejer finns det...

zynk: blir det inte blött i sängen när A sover näck? Eller får hon ha blöja?

Jag får iaf toknackspärr av drag!!! Och drag är det ju överallt nu när det är så varmt. Jag spelar i ligan "stäng alla fläktar och fönster" med min nacke Om jag blir stel drar det upp i huvet och näsan blir täppt på ena sidan (bihålorna!). Urk! Får man ta Voltaren när man ammar? Det ska ju vara så bra... För min del är det tyvärr bara värktablett som hjälper för annars slappnar man aldrig av ordentlgit!

Nu är jag TRÖTT på det här... Vaknar en miljon ggr varje natt - oftast tokkissnödig och så kommer det två droppar Och så är jag trött i ryggen coh därmed spänd i hela kroppen så att jag tror det är därför jag inte känner av bebis så mycket. Förutom i morse när jag äntlgien hittat en skön ställning coh slumrade ordentlgit för DÅ hittade bebis på att försöka knäcka mina revben! Busunge!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Ååååååååå Jag VISSTE väl att det var nåt strul... Har inte hört nåt av FK så jag började luska i om de öht fått mitt senaste sjukintyg (fr.o.m 15/4). När jag försökte ringa FK fick jag köplats 94 (!) så det skippade jag. Däremot mejlade jag ansvariga på jobbet och det visade sig att hon trott att hon bara fått en kopia och inte originalet eftersom läkaren undertecknat med svart penna Hon säger också nu att det är jag och inte jobbet som ska skicka till FK... Ja, det var nytt isf! En sån himla tur att man inte har ett tomt bankkonto för nu lär det ju dröja all världens tid... Fattas bara att FK också börjar bråka Blir så trött!

Joyce: tänkte på Voltaren för Maxie och inte för mig själv Dexofen+alvedon verkar vara standardhäxblandningen mot eftervärkar för det fick jag också sist.

USch vad jag ogillar när bebis har lugna dagar

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Men stackars Fisken   Får man fråga var du gjorde ditt vul? Om du bara är i v.6+0 så är ju pyret himla litet och det behövs en BRA apparat för att man ska se nåt! Det händer väldigt mycket från dag till dag. Det gör det inte bara svårt att se utan svårt att mäta också! Vinkeln är ju viktig. Jag fick inte komma på vul förrän 6+6 just för att doktor L med sin superbraiga maskin ville vara säker på att se det hon ville se om det fanns! Stooooor kram!!!

Jag vet inte vad som hände här idag men det kom en sten eller nåt i vägen och plötsligt ramlade jag ner i världens svacka Vågar inte riktigt låta det bryta ut nu när jag är själv men så fort maken kommer hem får jag nog lov att lägga mig i hans famn och böla av mig... Jag vill att bebis ska komma fram NUUUUUUU!!!! Det känns som att allt bara kan gå fel och det är evigheter sedan vi gjorde tillväxt och flöde och gudarna vet vad som hänt sedan dess. Jag vet ju att inget tyder på något fel utan magen växer så det knakar och bebis bökar (fast aldrig nog mycket för min smak) men jag orkar inte mer nu Just nu känns det som att på torsdag tar jag med mig BB-väskan och sen kedjar jag fast mig inne på förlossningen och vägrar gå därifrån utan bebis på armen

• Ma Lu

Kram Fisken! Jag ville inte alls sno åt mig uppmärksamheten från din jobbiga upplevelse och oroliga framtid Det bidde bara lite mycket nu...

En kompis i änglamammetråden fick oroliga besked på tillväxt-ul idag också Hon har redan förlorat två barn av helt olika orsaker och nu syntes det någon ven i hjärttrakten som itne ska finnas där. tror jag har läst nåt om något sånt men vet inte om det är en liten grej eller livshotande. Så ledsen för hennes skull för den extra oron

Och så är det "Elmas vecka" nu... Skolavslutningsveckan. Födelsedagen blir på måndag (9/6) men allt är så kopplat till veckodagarna den här veckan och jag bara går åt av ångest för att det ska hända igen.

Jag har redan snorat ner telefonen med maken i andra änden men han är på väg hem nu iaf. Ska inta soffan medan jag väntar.

KRam på er alla! (Och jam, jag vill väldigt gärna ha sällskap imorn!!! Vi lär ha en 17-åring i fötterna också men man får stå ut )

• Ma Lu

Hej sötingar! Inatt har det sovits lite bättre! Nu fattas bara kaffet Undrar var jam och Adam håller hus? De ska komma hit och jag tycker de konde vara här nu så man fick sitt kaffe

Fisk: Åh vad bra att din "gamla" doktor ställde upp på kort varsel!! Guld värt! De där fertdoktorerna är såna att man gärna skulle ha dem hemma i en busk och kunna plocka fram coh pussa på dem ibalnd! Så mycket som de gjort/gör för oss!!! Min doktor L kommer alltid och klappar lite på mig om hon ser mig i korridoren på kliniken NU håller vi tummarna för att du får bra och klara besked från den ritkiga doktorn!!!

Tack för ert stöd de här dagarna Det har luddat till sig i skallen på mig så jag inte vet varken ut eller in och allt känns som jordens största hot mot mot liten i magen. Måste kalra den här veckan, sen på tisdag 10 juni när Elmas vecka är över är det också 37+0 och "fritt fram"!

Varför måste det bli ännu varmare ute nu?

• Ma Lu

Vad tyst det var här då?! Har ni solsting allihop

Grannens ungar vrålar coh skriker så jag kan inte ha dörren öppen och håller på att gå åt i värmen härinne Kan man inte bära in vrålande ungar så grannskapet slipper lyssna? Tidigare har det varit en skön dag på altanen/gräsmattan med jam coh Adam

• Ma Lu

Hej Proppens Var det bra pedikyr du fick förresten? Avundas dig ordenltigt nu när man flashar fossingarna varje dag   Få se om jag ska ta ett fotbad och skrubba lite. Undrar om det finns någon fotkräm med menthol hemma...

Rent fysiskt så måste jag säga att jag tycker den här graviditeten är mycket lättare än den förra. Okej, jag hade dumma sd och foglossning men nu när jag slipper oroa mig för sd och bebis fixerat huvet så är jag rätt rörlig (Ööööh... kanske inte iaf - fråga jam som såg mig välta på gräsmattan idag när jag skulle ner på filten ) Det som stör min nattsömn mest rent fysiskt är faktiskt halsbrännan men det går ju att åtgärda. Kisspauser får man räkna med och det fixar jag nsätan i sömnen numera förutom vid fyra i morse när lillkisse ville gosa med matte som var uppe Menmen...jag gissar faktisk att nätterna blir värre till helgen då också yngre bonussonen kommer så vi inte kan fixa korsdrag på natten genom hans rum

Imorn ska vi till SöS och jag hoppas hon gör en bra koll på bebis! Funderar fortfarande på att kedja fast mig och vägra åka hem utan bebis på armen men det får jag kansek spara till 38+0Fundersam

• Ma Lu

Morron! Inatt har det sovits prinskorv igen... Stön! Bara att vänja sig antar jag

När har Fisk sitt vul? Jag hoppas, TROR och vill att du ska få bra besked! v. 6+6 var vår skrutt 8 mm "stor" och det var precis på dagen. v.6+0 måste skruttet varit betydlgit mindre än så och då är det himla svårt att mäta om man bara har en vanlig mvc-maskin! Hoppas också din man kan följa med idag och helst utan Sid. Tumhållning påkopplad för fullt!!!

Kul med lite drag härinne *grabbar åt mig en mugg med kaffe*

• Ma Lu
    jamis skrev 2008-06-05 08:18:33 följande:
    Håller tummarna för Malu oxå idag
    Tack sötis Är lite nervös för att tant Doktor inte ska vara "snäll" (dvs. inte gå med på det vi vill )

Igår fick jag sms från apelsinerna om att mina bilder är klara!!! Snabbt jobbat!
  • Ma Lu

Kramar till Fisk!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7