• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Jag känner en sån enorm tacksamhet mitt i all min oro övera tt jag trots allt sitter här i vecka 34 med en mage som plötsligt sprängt alla gränser (tröjor som gick på förra vecka gör det inte längre och igår slog jag magen i tallriken när jag satte mig vid bordet ), normalväxt unge i den stora magen, normal mängd fostervatten coh nollklassat flöde (=supernormalt). Fick också fina bilder igår på en varelse med runda kinder, trubbnäsa, stooor pussmun och punkfrisyr (som visserligen inte fastnade på bild men som fanns där ). Det fanns också breda vita kanter på magbilderna (bebishull ) och ett par lååånga ben med fötterna nsätan nere vid huvet Just idag är det största bekymret att jag har sån förbonkad halsbränna att jag itne kan lägga mig ner och vila utan att få uppstötningar Det är en liten hård rumpa som trycker ihop mammas magsäck

Syrran köpte förresten Kavat-sandaler till lille T på Tradera och de är jättenöjda Ofta hinner ungarna ju inte slita särskitl mycket på kvalitetsskor innan de är urvuxna!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Dräller ni fortfarande runt i sjöstaden?! Shoppar skor kanske...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Mmm, svårt att veta i förväg hur det funkar eller inte med just vår bebis med eller utan skötbord! Vi har ingen sportslig chans att få in ett i sovrummet (vägg i vägg med badrummet) och i badrummet är det ovanpå tvättmaskinen som gäller om vi öht ska få plats med nåt! Vi kör på det till en början och sen ser vi hur det urartar

Maken har kollat på hockey (som precis nu tog slut när Sverige visst gjorde mål i sudden - ÄNTLIGEN!) och det är så himla trååååkigt! Trots en timmes tupplur i eftermiddags är jag fortfarande trött och skulle vilja kolla på nåt kul. Dessutom är mina ben väldigt jobbiga och svullna idag och har haft jätteont i ena ljumksen (antagligen fogar för det har gjort ont mitt fram också) och nu strålar det ner i hela benet i ischiasmodell. Blä!

• Ma Lu

MOrron tråden! Efter en knackig natt har jag sedan sovit hyfsat under morgonen och har precis gått upp utan tröttsvid i ögonen Underbart!

Malla: Izabella behöver visst komma hit på katt-terapi! Vår svartvita katt är underbart tålig och mild och snäll mot alla och särskitl barn (Hon är faktiskt så social att jag är lite orolig för att hon ska råka ut för någon människa ute som itne alls är snäll mot katter För jag har ju sett att hon låter vilt främmande klappa henne )

Och ja, jag är också ganska öppen med att vi gjort ivf. Maken är inte lika spontan så det är väl för hans skull jag håller tand för tunga Jag vet dock om flera kolleger och ett par bekanta som gjort ivf och majoriteten har även barn. När man umgås så mycket med er känns det ju som att ivf är det "normala" sättet att få barn på

• Ma Lu

Här var det full snurr!!!

Malla: Dumma dumma jobb Om det är sådär det ska va kan de snart få stoppa upp jobbet där solen aldrig skiner Dessutom sur växelhäxa...nääää!

jam: japp, kissekatterna skulle definitivt behöva bebisterapi Iaf den svarta! (som tvärnitade och vände när hon upptäckte Adam på väg in mot matskålen ) Låter kul med Adams ryggmanöver! Men lagom kul om han gör så på skötbordet... UNDERBAR replik av din pappa

Joyce: min syrra har precis flyttat till bottenplan med "balkong" mot innergård och lekplats och de är såååå nöjda! För det första hade de bekymmer med grannen under på gamla stället som tyckte att det lät massor när lille T sprang och dunsade (hur stoppa en tvååring? ) och det slipper de ju helt nu Och så tycker T nu att det är spännande att titta på folk ute på lekplatsen samt att de planerar att han om x antal år ska kunna gå ut själv och de kan hålla koll på honom. Visst... bottenplan är väl inte så kul med inbrottsrisk och så, men det är ju precis som vilket radhus som helst! Om det inte är gångväg e.d. precis vid väggen så är ju insynen inte heller ett jätteproblem Det finns ju gardiner! Men jag förstår om valet inte är helt lätt... Ni får göra en lista

Nu messar syrran och säger att operationen på lille T gått jättebra och han kvittrar och kör rally med droppet Hurra!

• Ma Lu

Grattis jam Den med grönt eller den med gult?

• Ma Lu

Ah, ser nu att den med grönt finns kvar än Den kommer nog bli dyrare då det finns fler tillbehör!

• Ma Lu

Hrm... Sent omsider mejlade jag ockh frågade människan jag köpte min Sutemi av var det omtalade huvudstödet fanns - och hon kan inte hitta det! Jag är HELT SÄKER på att det inte fanns något vitt tygstycke nånstans i paketet för jag har letat sedan det damp ner i låddan Vore väääldigt bra att ha... Väntade så länge med att fråga för jag trodde det fanns typ infällt nånstans på nåt klurigt ställe som otekniska jag inte fattade

• Ma Lu

Näääää... vilken osis

• Ma Lu

Malla: Ännu mera morr ang jobben Fast vet du...jag har t.o.m varit på intervju på skolor där de sen aldrig hört av sig öht och sagt ens  "tack, men nej tack!" utan det har bara varit tyst som i graven trots att man vet att man varit en av tre-fyra.. Dååååligt!

Maxie: Usch för såna läkarbesök Ibland undrar man ju vilka stolpskott de anställer Både läkaren och sköterskan måste ha kuggats i psykologitentan men fått sin examen på nåder ändå

Förresten tror jag inte att du ska kasta yxan i sjön angånede Ergon än

Härligt ni som haft bra bvc-besök och fått ok-stämpel

Svar på tråden Visparnas tråd # 7