Visparnas tråd # 7
Proppens: För mig var det toppen att ha med ett amningslinne i stor storlek så att plufsmagen fick plats och också de svällande tuttarna
Täcke funkade inte när man fick hoppa runt och byta amningssida varje halvtimme den andra natten så linnet samt pyjamasbyxor i tunt skönt amterial funkade finfint! Första natten sov jag i sjukhuskläderna men sen tröttnade jag på att skjortan bara åkte runt. Angående att sova i bara trosor så funkar det inget vidare det första dygnet om du som jag störtblöder så det är dubbla sjukhusbindor som gäller
Sen när det räckte med enkel binda använde jag stora gravidtrosor över sjukhusets nättrosor så jag faktiskt kunde slänga pyjamasbyxorna på småtimmarna när jag hade nåt svettskov
Apropå blödning så kan aknsek det räknas som nackdelen med att få barn på sommaren: tokjobbigt, svettigt och kliigt med binda dygnet runt
Nu verkar det äntligen vara på upphällningen med det blodblandade avslaget så jag hoppas klara mig med rejäla trosskydd småningom. När Elma föddes hade jag blodigt/blodblandat avslag i bara knappt en vecka men nu har det hållit på i mer än två
Det misnkar hela tiden men snart börjar jag undra... Om man läser om avslag står det på nåt ställe att det blodiga bara ska hålla på i tre-fyra dagar och på andra ställen en vecka
Du verkar ha en härlig sommarkväll KErpet
![]()
Syrran med familj och faktiskt min yngste bror kom hit på överraskningsfika så det vart lite körigt. Ni gjorde nog helt rätt i att skippa vändan hit och åka ut direkt! Trafiken är lömsk så här års
Jisses... Det må jag säga
Och vilken häftig förlossning ni fick! Läskigt med navelsträngen och laktatprov och tjosan men underbart härligt fantastiskt med ett starkt skrik
BOnussönerna har något nytt dataspel och dator står i ett hörn av vadagsrummet och det låter klickklickklickklickKLICKKLICKKLICK!!!! precis non-stop och HELA tiden!!! 12-åringen har setat där sedan han gick upp i i förmiddags och nu har jag försökt få honom att ringa kompisar, städa rummet, duscha osv utan minsta resultat (jo, han ringde kompisar men ingen ville ha med honom att göra vilket jag förstår för det vill itne jag heller