• Joyce

Visparnas tråd # 7

MaLu: Härligt att allt såg så bra ut och skönt att ni ska få er planerade igångsättning!

appropå präktig, ni skojade ju om att nog ingen började med smakportionerna såsom bvc rekommenderade. Alltså potatis i flera dagar osv. Joho, vi Men vi har gett upp idag. Vi är ju så slöa och tyckte båda att det var sjukt jobbigt att koka en liten potatis och hålla på och pressa varje dag så det gick flera dagar mellan försöken. Så nu gav vi upp och köpte en burk på affären, potatis och majspure. Skitsamma om han bara kommer att hinna äta pyttelite ur den innan den blir dålig. Annars skulle väl stackarn få helamma tills han är 3 år

• Joyce

Maxie: Samma här! Erik har börjat om att amma på nätterna (för det mesta 2 ggr) och kissar igenom blöjan, ja det gör han var och varannan natt. Fast oftast framåt morgonkvisten. Han sover alltid på en handduk när han sover i vår säng så att det är snabbt att byta.

Appropå att bada själv, jag kan verkligen rekommendera en sån där badsits. Vi har en sån och det är superenkelt att bada dem själv då! Tror inte att vi skulle idas bada Erik varje kväll som vi gör nu och vi inte hade en sån.

Vanilj: Kul att ni har det bra och roligt att se dig här igen
    Jag hemammar fortfarande men har börjat med lite smakportioner nu vid dryt 4 mån.

Malu: Spanien i oktober låter bra. Vi ska ju åka till Italien med Erik i maj och då är han drygt 5 månader... kan meddela sen hur det gick

zynk: Grattis till Alva på 9 månadersdagen!

Hade verkligen bestämt mig för att inte göra nåt idag. Jag känner mig rätt slut faktiskt. Är lite stressad av jobb jag inte gör och jag borde verkligen vara bättre på att lägga mig på kvällarna. Men nu så ringde en kompis och frågade om jag ville ta en promenad och jag kunde inte säga nej. Men å andra sidan, det är väl bra att ta sig ut en sväng iaf och en promenad är ju inte ett så stort projekt.

• Joyce

Malla: Nej säg inget om resan än!

Malu: Skönt med sjukskrivning - det låter bra tycker jag! Du måste ju ha ork att fika också

jam: Skönt att allt känns bättre idag

Minna: Tack för tipset! Det ska vi verkligen prova. Erik väger ju knappt 8 nu så det kanske funkar redan nu.

• Joyce

jag vill också vara med på bilder

Hade för ett tag sen tänkt föreslå samma sak då jag har en "mammakompis" som är fotograf. Nu har jag inte kollat hur mycket hon skulle ta men jag tycker 200 verkar vara ett bra pris och att ni redan tagit där och att det blev bra är ju också bra

• Joyce

oj ProPPens! Vad kan det bero på? Hoppas det inte är nån fara! Vilken vecka är du i nu?

• Joyce

Efter att ha varit tvungen att bära Erik i BBn från Zinken och hem (=tuuungt) håller M nu på att byta till sittdelen i vagnen. Hoppas på bättre lycka med den imorgon

• Joyce

Tisdagar är jättebra för mig! jag jobbar ju mån och onsdag men annars kan jag för det mesta!

Så mirren samma där, tisdag

Nu måste jag skynda mig ut! Ska möta M på uteservering! Bara E behagar vakna.

• Joyce

Fö sittedelen gick hem. Han verkade gilla den när vi var ute idag!

Sen så har han fått sin första fotboll (av mig) det ska börjas i tid En fin liten mini-adidas-fifa-boll som jag prackar på honom i tid och otid.

• Joyce

ja var det idag zynk skulle på kalas? Hoppas du har det trevligt!

fisk: Hoppas ni får kul imorgon

MaLu: Om vi ska fika hos Mirren så kan jag hämta upp dig med bilen! Om jag har fattat ungefär vart ni båda bor så är det väl någorlunda påvägen för mig.

E vill inte riktigt sova. Jag tror han är tät i näsan och har lite svårt att andas. Vaknar och gråter lite nu och då. Tyvärr verkar pappa inte alls funka men får man bara ligga bredvid mamma 5 sek så sover man igen...

Mirren: Kul med dagisplats! Jag var och gjorde en observation (skoluppgift) på ett dagis här i närheten förra veckan och blev riktigt peppad. De verkar jättebra!

• Joyce

Samsovning även här. Jag gav upp i går kväll och gick och la mig med E istället för att måsta gå in och trösta honom en gång i kvarten. Då sov ha mycket bättre och vaknade och skrek bara nån enstaka gång. Skriket stod ist fyllegrannarna för. Suck.

zynk: Vad härligt att det gick bra! Grattis! Nu kommer nästa gång inte känns lika nervös och jobbigt

Mirren: 29:e låter bra för min del. Jag skrev upp mig på dagiset men nu är det ju länge tills det är dags (hösten 2009). Det är ett kooperativ som ev ska ombildas så det beror lite på hur det blir med det. Men engagerad i genusfrågor var ett plus och då måste jag ju ligga bra till

Svar på tråden Visparnas tråd # 7