• Joyce

Visparnas tråd # 7

Hej på er!

ProPPens: Vilken lustig BM! Skönt att få tillbaka den gamla vanliga

Pess: Vad härligt det låter, men 5 v i skåne alltså. Har ni fått till det i sommarhuset?

Vad synd att jag inte kan komma till Mirren, hoppas ni får trevligt!

Zynk: Hur mår ni nu? Är alva på bättringsvägen?

Måste än en gång prisa mataffaren.com. Nu fanns det ju fler leveranstider och det funkade super. Allt jag beställt kom på utsatt tid. Kostar bara 85 kr hur mycket man än köper. Jag tycker det är såå värt att slippa handla. Vi gör ju veckomatlista så det är ju perfekt att få hem allt man behöver till det och inte måste springa och handla var och varannan dag. Det är både trist och tidsödande.

• Joyce

Hej Idis!

En matfråga, när kan man börja öka på smakportionerna? Jag ger redan nu lite mer än en tsk (iof svårt att veta hur mycket som kommer ner) och han verkar vilja ha, är det ok att öka på lite? Vi är ju fortfarande på olika grönsakspuréer men tänkte om nån vecka gå in på gröt. Är det havre man ska börja med? Hur mycket gröt kan man då ge?

• Joyce

MaCool: Aha! Då är vi ju överrens

Hurra hurra! Jag har precis fällt några tårar över det faktum att jag ikväll har blivit moster åt ett fint clearblue-plus

Maxie: Tack för info! Har ni bytt ut ett helt mål än?

• Joyce

ja visst är det roligt Extra kul är det ju när det är ens syster plus att de har gjort ivf. Hon tar så klart inte ut något i förskott men jag har i natt gjort planer för allt som ska med i bilen när vi åker hem i sommar. Men jag väntar nog några veckor med att ta upp det

Har fö en annan nära vän som håller på med ivf. Första försöket fick de 4 ägg och bara 1 blev bra. Nu andra gången bytte de till menopur och fick hela 13 ägg! Ska bli spännande att se hur många som blir bra. Men det verkar kanske ordna sig för de mina

Mirren: Plus att det var nog jag som överreagerade lite. Håller på att transkribera intervjuer där det minsta jag kan säga är att de har hakat upp sig (myndighetspersonerna) på anknytningen, och inte på ett bra sätt och det är bara mammans anknytning som är viktig. Man sabbar gärna pappans... Så det var kanske min frustration över det som kom fram

Fö blir det inga framsteg på det här med sovningen. Ibland så brukar jag lägga mig på soffan några timmar efter amningen kl 5, för att få sova bättre. Men nu vaknade e strax efter jag gått och blev inte glad av att det var hans far som låg där. Gallskrek och sen blev det inte mycket mer sömn. Så jag ångrade mig rätt rejält, hade varit bättre att ha legat kvar och sovit halvbra än inte alls. Men nu sover han sött.

Måste även tacka Minna för det braiga tipset om papmers 4+ på natten. Funkar super. Har haft två torra pyjamasar 2 dagar i rad nu. Har inte hänt på säkert 2 månader. Skönt!! Tack

• Joyce

MaCool: Det var inte min mening att låta så hård Blir ofta lite tokigt i skrift men även så är jag en person som gillar att diskutera och ibland kanske lite väl hårt

När började ni ge vatten till era? Jag har låtit E smaka ur mitt glas nån gång men inte mer än så. Och är det alltså pipmugg man ska ge det i eller nappflaska?

• Joyce

jag var just lite fräck. Jag ringde till Apelsinerna och kommer att hämta min kontaktkarta från dem direkt idag. Hoppas ingen tar illa upp men jag måste snabba på det hela om det ska blir några bilder till svärmor. Dock kostar det 400 kr extra om man vill göra en expressbeställning. Så jag vet inte. Ev blir det en sån där miniram som de hade (såg ni den, hon hade en sån med sig?) och att det kommer en stor bild sen.

• Joyce

Fisk: Då måste du nog skynda dig att ringa för de var påväg att skicka iväg bilderna till Kerpet nu.

Trist att ni är sjuka och vad tråkigt om op skulle bli inställd. Det kan inte vara pc som gör honom dålig i magen då?

• Joyce

jag har en avent från apoteket (den lite dyrare) och den funkar superbra!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7