Visparnas tråd # 7
MaLu: Vad tog du för bilder? *nyfiken* Din mage är ju skitfin, en sån som alla vill ha. Smal och fin med en stor kula
så det blev säkert superfint.
MaLu: Vad tog du för bilder? *nyfiken* Din mage är ju skitfin, en sån som alla vill ha. Smal och fin med en stor kula
så det blev säkert superfint.
nej vad tråkigt zynk! Hoppas alva mår bättre snart.
Appropå sjuk, hur går det för er Malla?
Vid nästa högtryck (så vi vet att det är fint väder ett tag) bjuder jag på picknick i Hornstull (pga vår lilla lgh). Långholmen eller tanto kanske?
Erik har för andra kvällen i rad vaknat och gallskrikit. Riktigt i panik. M skulle försöka men då blev allt värre. Tystnade när han fick ligga mot bröstet. Det är som att han inte riktigt är vaken men gallskriker ändå. Mardrömmar?
jodå, här demonstrerades det igår
(fast sen var vi riktigt brackiga på kvällen och åt middag på Mathinas Dalhgrens nya restaurang)
har syrran (fö ruvandes med FET - håll tummarna) här på besök så jag hinner inte skriva så mycket just nu. Hoppas ni mår fint
jag jobbar tyvärr onsdagar
min son är ju rätt självständig för det mesta men INTE när han ska sova. Då funkar bara jag. Han gråter och gråter när andra försöker lägga honom. Även på dagen. Skitjobbigt. Och vaknar han på natten så gråter han så han nästan tappar luften och kommer jag bara in i rummet och pratar lite så tystnar han direkt och somnar om.
Vet faktiskt inte hur vi ska handskas med det. Vi har testat att M gör det själv (funkar inte 9 ggr av 10). Att vi är med båda två så att han ska vänja sig, men det blir ingen skillnad. Tips? Känns som att jag inte kan gå i väg en enda kväll då jag får ångest av att veta att han ligger hemma och är jätteledsen. Vi är bjudna på en fest den sista maj (barnfri) som vi hade tänkt skulle bli första gången med barnvakt på kvällen (vi kommer hem på natten) men nu känns det tveksamt.
Angående min syster så ser det lovande ut än så länge. Hon är på dag 13 och ingen mens än. Förra gången hade hon det vid det här laget. Jag har en bra känsla av det hela och tror faktiskt att det kommer att gå vägen men man vet ju hur det är med sånt. Vi pratade inte så mycket om det under helgen men hon sa iaf "oj vilken träningsvärk jag har i ljumskarna" vilket gjorde mig lite misstänksam. Det var bland det enda jag kände. Men det sa jag inte till henne. Hon ska testa imorgon så då får vi veta.
Sorry min dåliga respons. Återkommer senare under dagen (ska jobba)
Förresten, när skulle vi få korten? Vi åker ju bort den 17:e tror ni man hinner få en beställning innan dess? (Svärmor fyller ju 60 så..)
Jag kan inte alls den veckan för då är vi ju på Sicilien
jam: Hurra vilken härlig natt! Vad skönt! Du frågade för ett tag sen om Es sömn på dagen och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Han vaknar ofta efter 30 min men har ibland lyckats (lite oftare och oftare faktiskt) lyckats sova 1-1,5 h (efter omsövning dock). Håller på med en "metod" efter tips i "somna utan gråt" för att få honom att sova längre på dagen. Man ska ställa en klocka och gå dit och sitta bredvid när 30 min börjar närma sig och sen med alla medel (så snabbt man kan) försöka söva om honom (napp/buffning/amma/eller vad man nu brukar för att få de att somna i vanliga fall). På detta sätt ska de tydligen lära sig att sova längre. Har börjat funka lite grann iaf...
Ett annat tips är att halvväcka dem (typ stryka på kinden osv tills de skruvar lite på sig - inte väcka helt alltså) lite innan 30 min och sen söva om.
Kerpet: Ja det låter bra! Vi kan kanske ha knytisfika så slippar du fixa hela tiden
jam:
Ja det har nåt med deras sömncykel att göra, typ lättare att somna om och hamna i djupsömn i en viss fas än en annan.
Hej
Erkänner att jag aldrig har deklarerat utan lägger alla mina papper i ett kuvert och skickar till min far. *skäms lite* men det är krångligt med firma plus att han jobbar med sånt.
Inga news från syster. Vet inte riktigt om hon skulle testa idag (dag 14) eller vänta till klinikens testdag, dag 21. fast jag läste lite om fet igår och det verkar ovanligt att man får en blödning alls vid stimulerat. Så just det kanske inte var nåt tecken. Nån som vet?
Sitter här och väntar på min matleverans. Nu fanns det mer lev-tider och om alla varor kommer så tycker jag att detta verkar vara den bästa nyheten på länge. Att slippa åka och handla är guld värt för oss
MaCool: Men finns det inte massor med ny forskning som visar att bebisar kan knyta an till flera personer?!
Kerpet: Har du hört nåt från Apelsinen? Hur gör vi på torsdag?