Visparnas tråd # 7
Förresten firar vi 200 fulla dagar idag
"bara" 80 kvar!
Jam: gick det bra att ta bussen igår? Min bus var tokfull med barnvagnar och skolungar och uppiffade pensionärer som skulle nånstans ![]()
Förresten firar vi 200 fulla dagar idag
"bara" 80 kvar!
Jam: gick det bra att ta bussen igår? Min bus var tokfull med barnvagnar och skolungar och uppiffade pensionärer som skulle nånstans ![]()
Härligt med liten tupplur jam
Det verkar som att du behövde den! Och vilken tur ni hade med bussen!
Härhemma går det sådär... A skulle koppla in golvvärmen i badrummet men det slutade med fontän i övre hallen
Nu vet vi inte ritkigt hur mycket vatten som läckte ner i golvet
men vi tror/hoppas att det inte är så farligt... För att avreagera sig startade A istället upp nsäta projekt som heter "bygga ny altan". Då måste man starta med att riva den gamla och det är det han har börjat med nu till vissa fyrbenta lurviga familjemedlemmars förtjusning
Däremot lär det nu dröja ett tag innan man kan räkna med att fika på altanen
Hehe, om tre veckor får vi besök av en kompis hemifrån och hennes dotter som föddes i oktober. Vi har ännu inte gett dem någon riktig present till den lilla så där såg jag plötsligt min chans till att ha användning för det där helt ljuvliga setet på HM
Borde sitta perfekt med 74/80 på lilla fröken nu till sommaren!
Igår hade vår svarta katt en nära-magen-upplevelse
När jag låg och tittade på Morden i Midsomer hoppade hon upp och ville ligga nära och bli klappad så hon kurade ihop sig tätt mot min mage. Det var bara det att den katten spinner väldigt högt och det reagerade bebis på så h*n började leva loppan
Först fick katten en buff och blängde lite på magen som knuffades och skruvade på sig. Sen kom det en hel radda knuffar och då vinklade hon öronen lite stört och hoppade helt enkelt ner
Synd att hon knappast fattade att det inte var jag som knuffade på henne utan vår egen lilla Alien
Men det såg för hejigt ut!
Tack jam
Och det ska framför allt bli en STÖRRE altan att fika på! Så vi ryms med magar, barn, vagnar...
Kan man få köpa lite överskottsenergi av dig?
Fisk: ja, det var länge sen jag känt mig så omsvärmad som igår
Söt han är din lillkille!
Han får så gärna hänga i min urringning
Tyvärr blev maken inte det minsta sotis...
Nu ska vi snart äta renskavsgryta ![]()
Hejhej tråden! Usch Proppens vad jobbigt
Jag funderar också på om jag kan ha fått uvi men jag tror det är foglossningen som gör att jag får ont i "regionen" när jag kissar (slappna av i bäckenbotten gör ont när man spänt ett tag!). Undrar om jag ska gå till mvc imorn och lämna rör (alternativt skicka maken) eller vänta tills jag har bm på onsdag då vi ändå ska skicka odling. Hoppas du mår bättre nu iaf och får i dig vätska! Beror kräkningarna alltså på uvin?
Min buse skrämde mamma jättemycket nyss
Jag ahr varit på benen hela dagen för min syster+systerson har varit här men så satte jag mig vid bordet och kände på amgen och hkände att någon del av bebis fanns alldeles ytligt uppe vid bröstkorgen. Men h*n svarade inte när jag puttade på den delen
Vart jätterädd och var på vippen att akutåka till SöS på studs men sen skakade jag hela magen och då kom en bonk och nu dunsar det till nertill i magen med ojämna mellanrum. Ska lägga mig och vila. Hade annars jättekonstig känsla i magen inatt också när det liksom brände lite i hela magen. Jag är just nu jättespänd i hela kroppen och så har jag lite träningsvärk kvar från bebishissandet så jag undrar om det kommer av det. Det får kansek bli ett litet besök på mvc imron...
Ego jag med idag ![]()
Mamsen: kul att du haft en ritkgi festhelg
Men surt det där med dagisplats!
Det är ritkgit hopplöst på vissa ställen... Hoppas det löser dig - för det ska det ju göra!
jam: tack - inget är ju för hemskt för att skämta om
Det var nog så att h*n sov och det ritkigt djupt. Sen vaknade h*n när jag puttade men var lite seg i starten. A kände lite smårörelser med handen när jag nojade iväg till honom men jag kände inget så han blev ju cokså osäker (ibalnd kan man ju känna med handen sånt som inte känns i magen!) Tror det tog ca fem minuter från mina puttningar tills bebisen bonkade till men jag åldrades nog tio år...
Nu är det natten! Kram alla ![]()
Morron! För ja, jag har precis vaknat... John Blund svek mig vid halv fem då jag bara sovit i fyra timmar (han var svårflörtad igår kväll också) och sen somnade jag inte om förrän vid halv nio
Seeeegt!
Ser nu att jag skrev jam i kommentaren ist f zynk
Jaja...
Såååå, MrP tittar på hus! Kul
Lite långsinta är ni också
Det är ju en dygd
(säger hon som lätt vinner SM i långsinthet
) Hoppas det inte var nåt värre trassel på tråden
Men man blir så trött!
O ja, Maxie, du är en hemsk mor som tvingar i barnet nåt så förskräckligt som potatis
Kul att gröt och fruktpuré duger iaf! Jag vet att min syrra körde palsternackspuré rätt tidigt och det är visst milt och gott och kansek lite sötare än potatis men inte lika sött som morot. Någon pratade ju om att "äta enligt färg" och palsternacka och potatis har ju samma färg
Tack och lov var bebis snäll och dunsade runt när jag vaknade inatt men jag ahde gärna haft bebis bredvid mig istället. Nu hade jag bara att sysselsätta mig med ilskna grubblerier om mina puckade svärisar
(Fick brev förra veckan i förmyndarton blandat med martyrskap [de vet itne "vad de gjort för ont"] med påbud om att de ansåg tiden mogen att "återuppta normala relationer" och det ska banne mig inte de komma och tro att de kan bestämma! så nu formulerar jag som bäst ett vältaligt svarsbrev... De anser mig vara rätt tråkig och ganska menlös men det visar bara hur dåligt de känner sin numera antagonist
)
Hej och gomorron! JAg sov lika risigt också inatt så nu har jag sovit ikapp och precis gått upp
Bad maken köpa ny John Blund-sand åt mig för datumet måste ha gått ut på den som finns
Stora diskussionen om katrinplommonpuré ser jag
Min systerson fick katrinplommon till allt och i allt när han var liten och de glömde alltid kvar en halväten burk när de var här. Läbbigt jox men det verkade ha viss effekt iaf
Bäst funkade det för dem att blanda i vällingen!
Kerpet: Hur vore det med radhus då? För oss är det ett perfekt mellanting mellan lägenhet och det fristående huset med trädgård
Det är ju en del att pyssla med också här men det är ändå minilite i jämförelse med hus "på riktigt"! Trädgårdsarbete är inte min grej helt enkelt så fem kvadratmeters gräsmatta är helt okej men jag gillar att ha en bärbuske och ett äppelträd och att kunna käka frulle ute på sommaren
Och grannar lär vi visst aldrig bli eftersom min man är äkta söderkille och skulle inte för sitt liv kunna flytta till "Sibirien"
Sp ni har vaccinerat på TBC! Det ingår inte i standardprogrammet eller hur? Jag vill nog ändå ha en sån eftersom vi åker österut rätt ofta. Vill inte chansa!
Maxie: nätshopping är kul! Och ibalnd hittar man bra grejer billigt
Sen gäller det ju att shoppa taktiskt så att man inte får en miljonskuld på fraktkostnader...
Jag håller på och funderar på amningskudde. Tanken susade förbi att sy en men vet inte... Har tummen mitt under symaskinsnålen om vi säger så
Hittade på Minimundus stora kuddar i formfix-modell för ca halva priset av en Formfix! Det kunde kanske vara nåt? De går ju att använda till så mycket annat också! Liggstöd för både mig och senare bebis, liggstöd när man läser sagor, som barriär om barnet sover i soffan eller i stor säng så h*n inte rullar ner... (Försöker rättfärdiga en "onödig" investering
)
www.minimundus.se/body_mamma/amnovr.htm (rulla ner)
Kolla förresten på "amningssnäckorna" längre ner på sidan! Någon som testat? Jag råkar faktiskt ha såna snäckor som jag egenhändigt plockat i Norge ![]()
Maxie: Är din kudden en sån där stor som amn kan ha runt hela sig? Om den är en sån stor "korv" så kan jag gärna köpa din om du inte vill ha den kvar! Men det är en sån stor kudde (i samma stuk som tvillingkudde) jag vill ha och ingen annan liten fånig sak
Syrran är här så det är därför jag är lite "off" ![]()
Oj, här formligen regnar det amningskuddar
Är det en "riktig" tvillingkudde du har Malla? Som den här: www.tvillingklubben.se/shop/amning.asp
Ni får väl slåss om vem som mest vill bli av med kudden
Det verkar ju synd att sno Bellans softarfåtölj...
Ang radhus så fick vi lånelöfte på tror jag max två miljoner när jag inte hade fast jobb utan bara vik! Det är dock tre år sedan och läget är kansek lite annorlunda nu. Dessuotm vart banken skitimpad av att jag inte hade något studielån och en rejäl slant sparad trots måååååånga års studier
(killen vi träffade var i min ålder och han såg lite avis ut när han skulle lägga vår kalkyl och frågade om först yrke och sen studielån och jag inte hade nåt
)