• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

jam: såg du inte mig?! Ja, jag är ju rätt liten nuförtiden... A kommer nog att bli inredare

Förresten Maxie: Hur går det med selen?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hmm, jag ska se hur orken är på torsdag om det blir knytis hos Kerpet! Jam kan kanske ta mina bilder ifall jag slöar ihop. Nä, min mage bara växer och växer och så har jag ju lite program här i mitten av veckan så jag vet inte hur magen orkar med. Får ganska lätt ont som känns som muskelbristningar när jag är i farten coh några nätter har jag haft molande långt ner i magen som jag inte vet om det kommer från fogarna eller nåt annatFundersam Blir väl lite spännande om doktorn fortfarande tycker vi ska mäta cervix på måndag... Jag känner att hur det ser ut struntar jag lite i! Vill ha ut ungen!!!! Hoppas nästan att mätning ska visa att den är lite påverkad men när man väl vill det så kan man väl ge sig katten på att eländet är intakt och säkert minst elva centimeter

Ah, så ni spar selen till ltie senare Maxie! Själv fyndade jag en Sutemi på Tradera som jag fått hem och är väldigt nyfis på De har visst stoppat tillverkningen av dem så jag får vara med på Antikrundan sen Den ser väldigt låg ut i ryggen så jag vet inte hur länge man ska kunna ha dem... 27 kg står det men då täcker selen nästan bara rumpan Jag har ju täntk använda sjal först men har ju sett t.ex. på Adam att sjal inte är lika kul när man blir stor (3 månader ) och kan hålla upp huvet och titta så aksnek Sutemin är helt okej Får väl tillverka/köpa någon sorts "infant insert" som nackstöd om det skulle bli så att sjalen bråkar!

Kerpet: det är väl en klassiker att hitta skojiga tidningar när man borde städa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

jam: ja, sutemi är en ergonomisk sele FInns fortf på t.ex. Stellaris! Det verkar som att man inte kan/ska ha barnet framåtvänt i den men man kan bära både på magen, ryggen coh höften så alternativ saknas ju inte för det!

Kul med dagisbesök Och nej, det skadar inte att ställa sig i kö...

Proppens: Surt med sådana köer Men det är skönt när amn tagit sig i kragen och ringt en massa måste-samtal!

Jag vill nog eg inte att h*n ska titta ut redan nu men jag vill att resterande minst sex veckor till 38+0 ska gå FORT!

Jag fick ett meddelande från jobbet idag där tjejen som är ansvarig för bl.a. hålla reda på sjukskrivningar och föräldraledigheter skrev att jag inte skulle kunna vara i tjänst i sommar eftersom bebisen skulle komma precis före sommaren för man får inte bryta ledighet de första 90 dagarna Vadå?! Bebis ska ju komma allra tidigast 17/6 om allt bara går som det ska nu framöver och det inte blir nåt strul! Den 17/6 ÄR det sommarlov för samtliga lärare Morr! Jag mejlade och bad om förtydligande...

• Ma Lu

Kerpet: Du får helt enkelt fråga mannen i baksätet för det första vem av er det är som kör och för det andra vem av er som har körtkort! Om jag vore han skulle jag knipa näbb

Jag har precis skickat in min dek per sms Smidigt som bara den måste jag säga! Men så har jag inga bra avdrag att göra och inga andra konstigheter...Inte som maken som fnupplat runt med sina aktier

Det nyper lite i moderhjärtat när jag läser om hur Björn saknat sin mamma idag

Maxie: nixpix...trodde ev man kunde ha dem framvända i Ergon? Men kanske inte då...

Nu kvällste och nattinatten

• Ma Lu

Åååå jag blir också lite våt i ögonvrån över Joyces mosterskap

• Ma Lu

Hej zynk! Länge sen amn sett dig då du fört din hårda kamp mot bacillerna! Kul att höra hur du/ni har det och du vet ju att ego coh t.o.m super-ego är heeeelt okej Vad skulle vi annars kommentera?!

• Ma Lu

Hade en gammal studiekompis på besök igår med man coh liten sexmånaders dotter som var alldeles ljuuuuvligt söt och go och glad! Är sååå himla bebissjuk nu Sex veckor kvar... (minst!)

• Ma Lu

Bu Skrämde jag nån? Hinner inte läsa allt ni skrivit idag för ni sätter ju igång och knattrar som attan så fort amn vänder ryggen till Har haft en systerdag med syrran och dessutom varit hos bm på veckorbesök och fått ok-stämpel Tillväxt-ul nästa tisdag - TYPISKT nog när maken för första gången den här gravidteten (iaf efter jul) reser bort över natt med jobbet och dessutom till Åland... Blä!

Jag har inte bestämt mig om morgondagen för magen har varit rätt trött... Å andra sidan vill jag gänra passa på och vara social medan jag kan Mitt på dagen ca 12 passar mg rätt bra ifall att! Ska vi bråka iväg till samma ställe som fotograferingen eller ska vi ses mitt i byn nånstans? (har som sagt inte läst...) Nu middagsfix!

• Ma Lu

Söder blir bra Googlade Lasse och hittade finfin vägbeskrivning och det går jättebra för mig att ta mig dit! De öppnar vid 11 så tidigare än så kan vi inte ta det Drop-in runt 12?

• Ma Lu

Hehe, min bm sa idag att hon tror att min lilla bebis i magen inte är en så liten bebis eftersom magen är stor OCH känns "välfylld" H*n kommer säkert väga Ökis8,7 vid födseln Näää... Skämt åsido så känns det ju rätt logiskt att Öki inte är så stor då han kom så pass tidigt och dessutom har han ju inte så mycket stort att brås på Det ÄR ju itne storleken som räknas

Jag är rätt impad av Adams viktuppgång!!! Lilla sköldpaddan har blivit så rund och stor

Ska tänka på familjen Fisk imorn! Det låter ju faktiskt som att det är pc som ger magstrulet när det ges utan att det eg finns någon infektion att bekämpa! Lycka till! Min systerson ska genomgå op på samma ställe nästa vecka så ni får agera testtrupp

Svar på tråden Visparnas tråd # 7