• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

BuuuuhuuuuGråter Kerpet söker jooooobbb Vad ska vi ta oss till då om du försvinner? En av kanske typ tio mänskliga och ROLIGA kollegor Jag tror jag går och lägger mig igen...

Nä, sök du Jag har itne tänkt jobba på ett tag och sen tänker jag nog inte jobba så mycket där mer jag heller...

Jag har precis kravlat ur bingen så det kan hända jag komme rlite sent Se bara till så ni inte tryckt upp min bilder och delat ut som flygblad tills dess

Ska hälla in lite frulle så ser vi om jag hinner duscha också Annars får jag väl ta en egen gräsmatta...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hehe, det går sådär för mig... Logistik är helt enkelt inte min starka sida i det här sledet av livet Blev nyss sen till det t-banetåg jag tänkt mig som absolut sista alternativ menmen... det går ju fler! Tar nästa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Tack för idag Alltid lika trevligt att träffas! Stort TACK igen till Kerpet som fixat allt med bilderna

Nu har jag i lugn och ro tittat på mina bilder och är faktiskt nöjd Tro det eller ej... När jag först efter en lååång stund vågade kasta ett getöga såg jag bara konstiga miner, stripigt hår och annat mindre smickrande men nu har jag sett att det faktistk finns flera bilder som jag är ritkgit nöjd med! Ni var ju dessutom så jättegulliga med era glada utrop när ni tittade så jag beslutade mig för att tro att ni menade allvar och kolla igen (för nej, jag gillar INTE att se kort på mig själv...) Lite skämmigt kändes det att visa er alla "nakenchocker" men här hymlar vi ju inte med något så Generad

Lycka till med cv Kerpet Om du vill kan jag läsa korr

• Ma Lu

Jättefina bilder Joyce! Hehe, t.o.m jag hade fastnat

Minna: Gröttråden är vår fikatråd på msn grupper. Man måste alltså vara medlem för att kunna se

Pess: Jag tror dig när du säger att du sett en och annan preggo Jag ångrar mig inte alls att jag lät mig övertalas till det där!

• Ma Lu

Hejhej! Här är det också problem med morgonsömnen Det är inte fullmåne än för igår var månen en så fin "banan" på himlen Jag blir dock mer irriterad på att jag har så svårt att somna om när jag vaknar för min lilla toaexpedition vid halv tretiden. Somnar sällan om förrän efter minst en halvtimme. Det är väl det där de säger är för att man ska vänja sig vid vaknätterna med bebis - haha...

Förresten tyckte jag väl att småttingarna hade nåt fuffens för sig som vi vuxna inte förstod igår Alva såg ritkigt konspiratorisk ut där under solhatten så jag misstänker att det är hon som är hjärnan bakom sovkomplotten

Maxie: Jag tror det är Malla som håller i Gröttråden! Inboxa henne och tigg lite så lägger hon till dig

Apropå förlossningen som en fantastisk upplevelse så beslutade jag mig att den här gången ska jag förbereda mig lite seriöst (hann ju aldrig med det sist) så jag köpte Att föda och skulle börja läsa den... Problemet är att jag inte kan läsa om förlossningar utan att få molvärk och sammandragningar Dessutom börjar tårarna droppa så fort jag ska läsa om slutfasen av utdrvningsskedet och skrikande bebisar så jag ser ju itne ens att läsa. Det känns så otroligt att just det ska få hända mig

Har ni alla skrivit förlossningsbrev eller liknande? Med önskemål och "det här vill jag absolut inte"? Jag har ju sagt att min man måste lova att hjälpa mig säga ifrån om någon a. försöker peta in akupunkturnålar i lilltårna på mig, b. någon försöker ens andas om sterila kvaddlar Fobi är bara förnamnet!!!

Nähänä... jag ska nog gå och möta mina gäster nu

• Ma Lu

Åååå...det är ju en kväll som gjord för ett glas svalt vitt!!!!Skrikandes Jaja... svartvinbärsdryck blandat med mineralvatten är inte heller fy skam Eller var det surt sa räven... Sukta mig inte!!! Undrar om jag inte ska öppna en av flaskorna med alkoholfritt öl som jag köpte förra helgen

Jam, Adam och jag har haft en helskön heldag på altanen! Det blev nästan lite för varmt under markisen men det tyckte inte Adam som låg spritt språngande i skuggan på ett lektäcke och njöt av den fläktande vinden

Nu väntar jag snart hem en make med halsont som har sjösatt en båt i eftermiddag. Hoppas han inte är för grinig... Om han är det får jag väl klä av honom näck också och lägga honom på lektäcket i skuggan

• Ma Lu

Jag skriver under allt du säger om värmen Proppens! Fullständigt!!! De senaste två nätterna har itne varit kuliga alls: vaknat mitt i natten badande i svett och fått lägga mig nere på soffan med katterna För att få misnta blund. Händer, ben och fötter är så svullna att de kliar på kvällarna Jag läääängtar tills kallfronten kommer i morgon! Ännu på fredagen på dagen tyckte jag vädret var helt okej, men sen barkade det åt nånstans

Lycka till på ul imorn Jag ska göra tillväxt på tisdag! Imorn dock cervixmätning och skrivning av remiss till förlossningsplaneringssamtal... Bm bärjade också prata om evetnuellt GBS-odling från livmodertappen men det tycker ju jag verkar väldigt onödigt Jag har itne haft GBS i urinen sedan vecka 9 och det är det man ska hålla koll på. Vill helst inte gå in och grotta runt där i onödan.

• Ma Lu

*ler lite åt visualiseringen av Alva i räkostreklamstagen*

Maxie: Blir alldeles sur på din man! JOBBIGT! Svårt att veta vad man ska göra åt det bara... de ska ju ändå låtsas vara vuxna, männen!

proppens: Hehe, en smärre heffaklump lär det nog vara! Magen är stor och allt är bebis enligt bms uppfattning! Men stor bebis bekymrar mig inte så länge allt bara är som det ska!

Ni ska jag laga sen middag (mitt i just nu)

• Ma Lu

Åh, stackars Fisk som är så himla allergisk Hoppas det blir lite regn snart! Eller mycket För visst hjälper det lite? Allt har ju formligen exploderat ute nu i helgen i den här jättevärmen! Vår syrenbuske blommar nästan och för en vecka sen hade den knappt blad... Det är ju faktiskt så mycket jox i luften att man känner av det fast man itne är allergisk.  Jätteskönt att Sid mår så bra iaf

• Ma Lu

Bu tibax! Vet itne om det är min slavdrivare direkt som jagat upp mig men sova kan jag inte... Först var det halsbränna och sen var det fogar och sen är det...jag vet inte. Måste upp i hyfsad tid för att hinna äta osv inför läkarbesök halv elva (ni märker dygnsrytmen va?! ) Just nu bara gröt i skallen... Ska nog göra ett försök till i sängen - där det förresten äntligen är lite svalt!

Natt igen

Svar på tråden Visparnas tråd # 7