• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Maxie: låter som att ni behöver den där kudde ett tag till De är visst bra att ha som lite sittstöd också så att barnet inte bonkar huvet i hårda golvet när balansen plötsligt sviker. Man kan ju vara lite vinglig till en början

Och nej, jag tänker inte lägga ut multum på en kudde. Har kollat lite på blocket men där säljs de ofta till nästan nypris och det känns lite saftigt när man tar över från okända... Om jag inte får fatt på nåt som känns riktigt bra så tänker jag köpa en från Minimundus

Fotar apelsinerna magar också?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu
    Jag skulle kanske vara en av de tio då! Känns lite läskigt... Men det vore nog kul att ha Är nu jätteglad över att magen syns ordentligt på ateljébilderna vi tog när vi gifte oss och 200 är ju ingenting i sammanhanget! Ska fundera lite.
    * * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hej Proppens Undrade precis hur det var med dig! Skönt att höra att de håller rejäl koll på dig Du hade kansek "bara" vanlig magsjuka i lördags?!

Joyce: Skönt att få byta till sittdel E är ju så himla stadig och stor och vaken och med så han behöver ju lite stimulans vetja F.ö. är han nog den mest förnöjda bebis jag nånsin har träffat Gosing! Man får ju ner till fullt liggläge i sittdelen också - eller hur? - så om han blir trött är det bara att sussananna

Jag mår itne bra av att vara själv på kvällarna Just nu är jag i en fas när allt känns läskigt och jag tror att det bara är en tidsfråga tills någon katastrof inträffar Minsta nyp i magen och jag tror att jag har världens infektion eller moderkaksavlossning eller vadsomheslt som ska ta bebis ifrån mig. Jag har rätt mycket stramande ont i magen numera och jag antar att det är pga att magmusklerna töjs. Mot eftermiddagen börjar det också göra ont på ett stramande sätt uppe under och på bröstkorgen. Säkert en töjfas igen men det är jobbigt

• Ma Lu

Hej Malla Så skönt att du överlevde intervjun! Men vad håller de på med?! Joxa runt i flera veckor sådär?! Bådar inte gott för hur det vore att jobba där...

Och jo, vi som träffat dig vet ju att du är världens goaste Malla   Men jag kan förstå att en läskig intervjuhäxa kan smälta ner dig till en liten pöl och en skugga av ditt egentliga jag Jag var en gång på en sån intervju (mest bara därför innan jag hade bröjat jobba igen efter Elma) där intervjutanten var ett färgsprakande, högljutt medelålders fruntimmer som i princip bet huvet av mig Man är inte så kaxig när man är ung lärare och alla bara frågar efter erfarenhet och så ska man stå upp mot någon sån där som fått en chefsposition genom att äta såna som vi till frukost! Att man sen är annorlunda i klassrummet kan vara svårt att hävda... Vad man ska göra? Hmmm... Skaffa en bok i självpepp? Kanske skriva ner lite frågor man fått på intervjuer och öva på att svara på dem framför en spegel och se sig själv stadigt i ögonen under tiden?!

Du har ingen anledning att vara osäker på dig själv Du är en mogen och klok och starkt och driftig ung kvinna med en rejäl portion livserfarenhet (inte alltid av det positiva slaget) och dessutom tvillingmamma!!! Hur många i din ålder har tvillingamödraskap på sitt cv? Det kräver sin kvinna!

• Ma Lu

Har precis kollat lite på apelsinernas hemsida och jag tror inte det gills att räkna min mage som ett barn De har helt annat pris och villkor för magfoton än för barnfotografering. Blä!

• Ma Lu

Malla: Du HAR ju iaf erfarenhet från viket förra våren Då kan du iaf bre på med att du får bra kontakt med eleverna och att du är bra på att organisera undervisningsssituationen också i ett så "rörigt" ämne som hemkunskap osv. Det gäller att vara lite kreativ och ordbajsa resten Fick ni förresten inte göra terminsplaneringar under praktiken? Det brode inte vara så svårt att "snickra" såna i dina ämnen heller bara för att kunna visa upp om man bara har tillgång till en bok och kursplan

Hurra hurra! A pratade precis med han som vi hyr hus av i Spanien och de skulle själva ner en vända i oktober så det passade utmärkt att vi hakade i i ena änden Han tyckte det lät kanonbra att åka med bebis då Nu blir det då antagligne tidigt i oktober (kansek t.o.m sista dagarna i september) vi åker ner så bebis kommer ju vara rätt liten men det ska nog gå bra Tre månader hinner h*n bli iaf! Sen blir det min pappas födelsedag när vi redan hunnit vara hemma och vända ett tag Fast det känns minst sagt galet att sitta och planera semester med bebis innan man har den i famnen

• Ma Lu

HURRAAA!!!! Då ÄR jag med Kan alla tisdagar bara jag ser till att inte få bm då och det ska vi väl klara av att inte få

Maken ska ha altanbyggarsemester veckan med första maj så om han bara vill bli av med mig så kommer jag gärna och lunchar nånstans då jag t.o.m kan åka bil!

Klart E ska spela fotboll Kul med sittdelen!

Nu käk

• Ma Lu

Hejhej! Här en lite trött Malu med foglossning efter att ha storhandlat mat för mer eller mindre hela veckan Känner mig väldigt nöjd dock eftersom det var vääääldigt länge sen jag kom mig iväg på storhandling sådär! (hjärnan fixar inte planering för tillfället...)

Tisdag 29 prickas in Det vore ju väldigt snällt Joyce om du plockade upp mig även om det faktiskt är en inte helt liten omväg för dig! Om du inte plockar mig är det ju E4an raka spåret men ska du släpa på mig blir det mycket mindre vägar och säkert en halvmil omvägFundersam

VAd kul med dagiset Mirren Det lät ju inte så lovande när det var jättefullt och matgnäll från deras sida och allt vad det var... Men toppen att det fixade sig

Grattis till utekvällen zynk Förresten boar maken för fullt men nåogn krok har det ännu inte blivit...

Smart trick att söva Adam i vagnen med mössa på Han trodde säkert ni gett upp och gått ut med honom NJut så länge han är så lättlurad

Medan jag storhandlade har maken äntligen kopplat in det sista för golvvärmen i badrummet samt skruvat upp den rätta toastolen med sits som fälls ner låååångsamt utan ljud Underbart eftersom båda ungarna smälelr ner sitsen så det dånar i halva huset i normala fall Nu när allt är uppskruvat och fixat får vi ta sista stora rycket med städning för att få bort altlt slip- och kakeldamm. Härligt!

• Ma Lu

Hej Här meckas det i trädgården! (får ju passa på så länge bara katterna springer i ävgen och ingen äter sten!) Stooooor filt är kansek det bästa lilla eventuella botemedlet mot ätning av sten coh ekollon! Lite sand ska väl itne vara så farligt men ekollon låter ju läskigt Inte bra storlek!

Men Lille V då! Inte vilja sitta i Ergon DU får kansek ge det en chans ett tag till och annars skicka tillbaka den? F.ö. verkar det soma tt du kan ha hugade spekulanter på den här i tråden om det mot förmodan blir så att du inte kan använda den

• Ma Lu

Hej hopp! Oja, här är vi som kaninerna på Gotland ALLA utom du, Kerpan Sure...

Vad kul med liten kille! Grattis till syrran och Lydia (Fasen vad jag får gnugga för att få fram ett nick på syrran din... FRöken Fräken?! ) Grattis till moster också och Petter förstås som fått en nästan helt jämnårig kusin!!!

Var det inte Västerviksmetoden som det var sånt spring och tjafs med på Barnmorskorna förra veckan? Hon tjejen som inte pratade svenska?

Här firar vi jämnt idag 30+0 och samtidigt 70 dagar till bf Det ni! Magen firar med att strama i sidan så jag inte pallar ligga ner mer (tror det är dags för avancerade ryggövningar för att styra upp länd- coh bröstrygg och så får jag nog tejpa fast kuddar på var sida om magen tills jag ska sova Börjar bli tungt nu... Det känsn på nåt sätt att bebis börjar vara rätt bamsig för när jag vaknade var det en fot eller nåt som pillrade halvvägs upp i armhålan samtidigt som det rultades runt nere i bäckenet! Skum morgongympa

Joyce: Hoppas E mår bättre snart! Men det låter ju gosigt att han blir tröstad av att "bara" vara nära Helt rätt att ta sovmorgon!

Blir sugen på våfflor och äger inget järn... Jaja, det är smällar man får ta. Men det vore kul med nåt så gott och (o)nyttigt att äta när man ändå är tvungen att äta hela tiden! Hur segt är det inte att vara hungrig precis hela tiden coh sen inte kunna äta mycket på en gång? Dessuotm är det trååååkigt att äta själv. Tråkigt att äta öht. Blä! Men imorn ska jag iaf träffa jam coh Adam och käka lunch med dem. Ni får kanske dela upp dagarna mellan er i tråden och ta lunchpass med mig varje dag så att jag äter ordentligt (så min bebis också blir stor som en heffaklump )

Svar på tråden Visparnas tråd # 7