• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Äsch Malla, vad supertrist Jag som hade sett fram emot att räffa "min" tjej I igen Jag får väl hålla tillgodo med alla mina killar då *suck*

Ni snackar rekvisita! Jag har precis skaffat mig en liten orange gerbera som jag ska ha om den inte slokar (hade inte börjat dra vatten än när jag köpte den). Man får gärna låna den bara man inte tuggar på den Iaf inte innan jag fått fota med den

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Vi har bara snofsiga racerbilar i plast

Fasen också... jag ringde kollegan en gång igår men då var det upptaget och sen var klockan jättemycket nästa gång jag kom på detGenerad Usch vad dåligt av mig *skyller fåfängt på gravidhormoner i hjärnan*

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Mecka vagn är ingen barnlek!!! Vi fick skötväskan av syrran i helgen och det tog mig en stund bara att få ihop den i den fason den skulle ha

Du är så jättehemlig Kerpan Vad gör man itne för att få lite mer folk på fotografering

Hoppsan, om en timme måste jag gå! In i duschen!!!

• Ma Lu

O fy vad läskigt med Maxies ÄD-gravida kompis som måste vänta en eeeevighet på svar på mkp Det där är sånt som inte FÅR hända. Förbjudet! Dock måste man ju minnas att också hög risk på KUB bara är just hög risk och inte definitivt att det verkligen är på tok. Hoppet finns kvar till det bittra slutet. Däremot är det ju så mycket hemskare om det är just trisomi 13 eller 18 eftersom det till skillnad från 21 (= Downs syndrom) ju inte går att leva med Hoppas så att provet visar grönt ljus!

• Ma Lu

Hehe, Kerpets hem måtte se ut ungefär som Hiroshima augusti 1945... Mycket leksaker som använts i terapisyfte, mycket disk och MYCKET bullar! Dessutom ett vardagsrum som väl aldrig lär bli sig likt efter dagens ommöblering Och många mobiler Förstår så väl att man kan glömma med den där teknikparken! Själv vågade jag aldrig plocka fram min.

Tack så HEMSKT mycket för idag Kerpet!!!! Himla schysst av dig att ställa ditt hem till förfogande sådär!

Ska vi säga såhär... Kerpet ska helst inte ha MrP närvarande om hon får tillgång tillalla bilder utan vår närvaro Generad Jag hade ju ingen egen plan direkt förutom gerberan så jag laddade fram vad jag hade med mig i klädväg och så lät jag henne välja och arrangera! Förutom gerberan användes mitt randiga linne, min lätt transparenta långa vita skjorta, mina svarta hipstertrosor och linnebyxorna - dock aldrig allting samtidigt... Kort sagt hoppas jag att bilderna blir en uppskattad present till min make på vår bröllopsdag om några veckor

Om någon varit på MamaMia på Karlavägen så är det hon vi hade idag som tagit gravidmagebilderna som hänger där

• Ma Lu

Usch vilken ångestGråter MEn släpper inte det hårda greppet jag fattade om tummarna genast när jag läste vad du skrev!

• Ma Lu

Pess Faktum är att jam och jag på vägen hem pratade om att det var extra jätteskoj att äntligen få ett ansikte på superhemliga Pess Jätteskoj att träffa dig och sötingen L!

• Ma Lu

jam: Var jag otydlig där? Det var väl i princip bara fällen som skiljde en del av mina bilder från bebisarnas *huuups* Men berätta inte det för MrP

• Ma Lu

Proppens: Idag måste vara de vilda bebisarnas dag Min försökte bryta sig ut bredvid min navel när jag åt glass tillsammans med jam idag Så skönt att också du får vara ledgi snart!

jam: Haha, fattade du inte det! Klart du ska få se bilderna sen! - iaf nästan alla

Fisk: Ja, idag måste det vara rena pollenexplosionen! Det är ju så att även den som inte är allergisk känner att det yr i luften och ögonen kleggar lite ihop med gravidtäppan i näsan.

Man känner sig förresten aldrig så kvinnlig som när maken klagar över att man snarkar HÖGT Eller när man själv vaknar av timmerstockarna... Vilken tur att man har något att skylla på

På väg hem från Kerpet hämtade jag förresten upp amningskudden som jag råkade hitta på Blocket igår Det är en sån där stor med knytsnören och den blev inte alls dyr. Har redan upptäckt hur skön den är att vila med! Har då ena änden mellan låren, sen stöttar mitten magen och man kramar om den med båda armarna och andra änden under huvet..Zzzzz!

• Ma Lu

Usch, nu får Alva faktiskt lov att bli frisk! skärmma upp sina föräldrar sådär... Ajabaja!

Vilka sööööta skor, Pess! Dessutom såg de också rätt präktigt praktiska ut

På tal om allergi så fick vi igår ett annat otrevligt vårtecken härhemma: Vårens första fästing på en av katterna Urk! Den här hade satt sig precis bakom en örat och dit når hon ju inte. Men det gjorde matte... Lilla tuffingen sade dock varken ett pip eller försökte ta sig loss när husse höll fast henne och matte snarade fast den i fästingsnaran Jäklar vad de sitter hårt!

Vad jag ville säga med den här långa berättelsen var iag att det alltså finns fästingar också i år och att de är glupska Syrran vet jag funderade på att vaccinera sin lillkille men hon måste ta reda på om de vaccinerar så små (snart 2,5 år). Förra året hade han en fästing och då ringde de sjukvårdsupplyningen för de oroade sig förstås för TBE men då ahde de fått veta att så små barn oftast klara en eventuell TBE-infektion mycket bätte än en vuxen och antagligen bara får lite förkylningssymptom Märkligt!

Jag måste säga tt jag är vådligt bebissjuk efter idag Vill att min bebis ska komma NUUUU så jag får träffa den! Alla era är ju sååå himla goa så man bara vill sno dem hela bunten

Nu ska jag uppsäka sängen alldeles jättesnart Ska plåstra om blåsan jag fått under ena foten först (Se där, ett till vårtecken )!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7