• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Hejhej alla mammor och barn Konstaterar att både jag och maken måste vara kvar på småbarnsstadiet för vi är båda lättväckta ca en halvtimme drygt efter att vi somnat Maken har dessutom svårt att somna om om han blir störd då. Just det där med 40 minuter känner jag annars igen från systersonen. När han var mindre brukade vi stå och passa på och gunga vaggan lite vid den tidpunkten. Stackars E som har mardrömmar Hjärnan är kanske inne i en stor mognadsfas?

Skönt att Alva mår bättre

Jag och magen har varit hos bm och fått ok-stämpel. Nu har magen gjort ett ryck igen v. 31+1 idag och SF uppe på 32,5= 33!! Snäppet över översta kurvan mao... Ujuj! Men bm var inte alls bekymrad utan tyckte det verkade helt i sin ordning och det känns inte som mycket vatten eller så utan det är bebis överallt Hjärtljuden väldigt jämna och fina mellan 142 och 146 och mina blodvärden var bra liksom trycket. Bm sa att om allt som varit inte hade varit så hade ingen velat se mig på en mvc eftersom allt ser så himla bra ut

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Tack Minna Jo, jag ska titta på tv när de sjunger in våren i Åbo (bonga bekanta ) iklädd min studentmössa och med alkoholfri flädercider i näven Sen blir det potatissallad och kycklingfilé till middag. Ska ni fira?

Förresten heter det "Klara vappen" (Om man har problem med tonande klusiler vill säga )

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Morron!

Proppens: ta det piano med promenaden Roliga de är djuren! Förutom vadkramp väcktes jag i morse av att svarta katten klöste turvis på båda fåtöljerna i sovrummet... Det är hennes sätt att säga att hon tycker någon ska pallra sig upp och släppa ut henne Om inte klös hjälper så jamar hon högt och gällt Och nyss hade jag ett samtal med lillkisse som prompt skulle ha mig med till köket och fylla rätt matskål upp till för henne tolerabel ätnivå. Att den andra skålen var nästan full gilldes inte Och hon vill inte äta bottenskrap - bortskämda stycke Det låter så kul när jättestora hundar piper

Det verkar som att din vattengympa är super!

Joyce, Mirren och alla: Picknick i valfri park låter ju jättekul! Mirrens nya utemöbler låter också jättekul Och här snickrar mannen på nytt större trädäck till vår altan! Jag skulle så gärna ta hem er hit också!!! Det känns som att vi får ösa på med täta träffar nu i maj för sen kommer sommaren och då är det väl rätt kört?! Och sen börjar ni väl jobba till hösten de flesta av er? Vad sägs om lite knytis till picknickarna?!

Nu kan jag inte riktgit svära på hur jag kommer må de närmaste veckorna eftersom minsta värme får mig att flyta bort redan nu och händerna och fötterna och benen har tagit sig tidigare oanade proportioner Jag som var så nöjd över att ha sommarkläder under kontroll sedan förra graviditeten och desstom fick jag ett par kortbyxor till av grannen. Luugnt trodde jag! Tror ni jag kan ha något av byxparen? Nixpix... varför ska rumpan expandera också? Hoppas ändå kunna ha de byxor som går under magen efteråt.

• Ma Lu

Grattist ill ledigheten Proppens Jätteskönt!!! NU får du gå och bara i egen takt

Så skönt att första dagen på jobbet gick bra Mamsen Kanske ett positivt tecken att B är så självstandig att han inte klängde sig fast vid dig som ett plsåter när han fick syn på dig?

Många tummar till Joyces ruvande syster!!!

Hoppas du mår bättre nu när det regnar lite Fisk!!! Verkar så himla jobbigt med allergi

Här är det lågtryck både inne och ute Jag har hamnat i en svacka djup som värsta djuphavsklyftan och det känns som att jag är helt säker på att vi kommer att snubbla på målsnöret och inte få med oss någon bebis hem den här gången heller. Igår blev jag skiträdd för jag fick ont på en punkt på vaden men efter en stund kläckte jag idén att jag ju faktiskt kippat runt i toffelliknande skor utan häl de senaste daganra - och efter provgång visade det sig att jag kniper med tårna på höger fot varje gång jag tar ett steg så det är nog det kombinerat med drag på golvet som gett mig ontet. Men det verkar ha dragit igång alla hjärnspöken och jag går runt som en osalig ande med ångestklump i halsen Hoppas lite middag och Så ska det låta jagar bort några småspöken iaf!

Ang träff i veckan får jag besök av vänner hemifrån på tisdag och vet itne vilka tider som gäller än. Men jag viker hela dagen åt det. På onsdag bm kl.13. Resten av veckan är jag min egen! - eller er om ni vill det

• Ma Lu

Morron! Tittar bara in och kramar zynk som har det tufft i sommarvärmen och önskar Mamsen lycka till på jobbet!

Jag övar mig på att ha tonårsbarn(?) då vissa små kissekatter fått för sig att det är alldeles på tok onödigt att komma hem på kvällen... Lillkisse måste kommit självmant nångång mellan tre och sju för hon låg inne och sov när jag gick upp men det svarta spöket kom nä'r jag lockade kvart i sju och såg ut som "jahaja, där är du ju! Jag som väntat här jättelänge på att nån ska öppna dörren för jag är för fin för att använda kattluckan" Gissa om hon sover nu?

Tonårsssonen - den två benta - kom dock hem "redan" vid tio igår efter att ha "fikat med kompisar". Det visade sig sena tt han var ledig idag för att lärarna rättar nationella prov i engelska kantänka Den skolan ska jag söka jobb på sen om man får slänga ut eleverna för att rätta nationella!!!

imorn tisdag ska vi ha gäster "hemifrån" så jag är tyvärr inte tillgänglig Nästa vecka är jag någon tid alla dagar (dock både läkartid och begravning men det är måndag resp fredag och inte hela dagen).

Nähe, lite frulle kanske? Någon som vill ha ? så jag vet hur många koppar jag ska koka

• Ma Lu

Korten skulle väl vara klara i slutet av den här veckan om jag fattade rätt Så Joyces svärmor ska kunna få en liten present om de är lite snabba att göra förstoringar!

Mirren: du har så rätt! Katter GÅR inte att uppfostra (vilket är en av fördelarna med dem, tycker jag!) Småbarn och tonåringar... Njäää Tonåringar går väl ibland! (iaf den som bor här)

Tycker också det låter lovande för Joyces syster Träningsvärk i ljumskarna... Jo tjena! Hoppas den värken inte går över på nio månader

Inatt när jag rullade på rygg för att vända mig från en sida till den andra så klonkade det till coh det kändes som hela korsbenet+svanskota knäcktes till Det gjorde inte ont alls men något var det som bytte plats coh jag vet itne om det var positivt eller negativt... Kroppen och jag var på Ikea igår och det bidde nog lite mycket gående och det gjrode ont vid svanskotan så jag hoppas det var ontet som hoppade bort

Ang svackan så verkar det värsta vara över för den här gången (Ska inte ropa hej...) och ogår vågade jag t.o.m köpa tvättlappar OCH en ny fin ryggsäck som jag tänker ha först som BB-väska och sen som alternativ skötväska! Har ju sett hur syrran kånkar på vällingpulver, blöjor, två ombyten både till sonen coh sig själv, leksaker, böcker, handdukar - phu! En 27 liters kändes rätt även om jag nog kommer vara betydligt mer oplanerad än syrran

• Ma Lu

Men Malla, vad trista de är!!! Inget drag i rekryteringsprocessen liksom... som om alla bara sitter hemma och degar och väääntar påa tt just de ska ringa Och hmm...tyvärr gör man ju det också eftersom det är väldigt lite fjutt i arbetsmarknaden i den branschen. Blä! Men förr eller senare brukar det lossna och då kan man faktiskt välja och vad skööönt det är när man kan tacka nej till något som inte känns 100 För mig lossnade det när jag sökt jobb ett halvår och det redan var lååångt inne i augusti.. Då fick jag tre jobb på en vecka Hoppas det lossnar liiite tidigare än så för dig

• Ma Lu

Smakar kaffet bra Maxie? Jag hoppas det inte blev för mycket mjölk i för din smak Annars är jag väldigt nöjd med att äntligen ha hittat Zoegas kravkaffe igen (det verkar ta slut hos leverantören för man jämna mellanrum är det puts väck i alla affärer samtidigt!)

• Ma Lu

Uschja... jag mådde inte bra alls när jag sökte jobb Efteråt känns det lite dumt att jag lät mig stressas så mycket men då kändes det jättejobbigt!

"Stor hög"? Ja, tror jag det... När jag sökte brukade det var minst 40 sökande till minsta lilla vik!

• Ma Lu

Oj Malla, vad du orkar fixa och ha dig

Hej jam Kul att helgen blev lyckad med allt firande A verkar var lika socialt begåvad som jag ungeför Helsnurr i skallen om man träffar mer än två pers i taget

*serverar kaffe till höger och vänster*

Svar på tråden Visparnas tråd # 7