• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Jag har också bara gott att säga om SöS och det är dit vi ska igen Visst har jag lite ångest inför att gå in där igen menmen... Hoppas såååå på att kunna få åtm delvis samma personal - särskitl bm som var med när Elma kom!

Jag tar cokså emot alla bra tips på babyskydd Vi har börjat kolla så smått för det är ju egneltigen mer akut än vagn! För oss vore det nog smidigt med någon som funkar också utan bas så amn kan åka andra bilar (t.ex. när vi ska åka till Spanien ).

Vilken härlig prommis ni verkar ha haft igår jam

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hihi, Maxie Det är till att vara en kräsen liten herreman Du får helt enkelt vänta tills han blir så stor att han fått lära sig att man äter med god min för annars blir mamma ledsen

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Usch Mirren, jag får rysningar av att tänka på det avsnittet Kan ju säga att just de där kommentarerna du nämner har skapat debatt i många trådar!!! Det var väl kanske för att det var en "ovanlig" form av bedövning det var frågan om, men ändå... Mina rysningar orsakas dock av bilderna på stackaren vars moderkaka inte ville lossna så hon fick akupunkturnålar i lilltårna!!! Det hade jag under min förlossning för att sätta fart och trots att jag hade Mirren-fart på öppningsskedet så är det nålarna i lilltårna som jag minns som det läskigaste Jag vill gärna ha aku igen men INGEN rör mina lilltår! Det droppade blod ner i pölar på golvet

Oj, foto redan på tisdag!!! Och jag som hade tänkt göra detta i smyg för maken som överraskning Vi får väl se hur det går... Han är ju ledig och kommer kansek bli lite putt om jag drar men det får han stå ut med eller också följa med Jag kan dock sikta på att komma till kl.13 så att jag inte hindrar hela eldsvådan Blir det bra? Fast om någon tar bil från den här delen av världen hänger jag gärna på! Jag har ju faktiskt trots allt nästan en vuxens tålamod och kan vänta

Förresten jam så stod det på apelsinernas hemsida att man iaf till ateljén skulle ha med eget fårskinn om man ville fota utan kläder

Tack snälla zynk för erbjudandet om att låna babyskydd Men jag vet itne om jag vågar låna en sån grej iom risken att vi lyckas törna till det så krocksäkerheten minskar Jättekul att höra vad ni har för märken! Vi är inne i en process

• Ma Lu

Kul med tåg förresten zynk! Tåg måste nog vara det smidigaste sättet att resa med bebis om man bara får lite hjälp med väskorna

Och en liten Tage!!! Jättegulligt namn ju! Måste berätta för maken - han kommer gå i kvav (Han tillhör en lite annan generation än vi andra och får krupp av de fina gamla namnen Vår grannes son heter t.ex. Hjalmar och det dröjde ett tag innan han pallade med det )

• Ma Lu

Hemma igen och färdigäten efter en lång eftermiddag i solen med jam och Adam Faktiskt mest med jam eftersom Adam behagade sova i princip hela tiden!

Ja, Malla, "intrauterin fosterdöd" är när bebis dör i livmodern (=uterus) och är alltså precis det som drabbade mig Ryktet om dagens avsnitt har redan gått i flera dagar inne i "Väntar änglasyskon" och jag har funderat fram och tillbaka flera gånger men vet inte om jag vågar titta. Om jag förstått snacket rätt kommer det att vara ett par som kommer till förlossningen för att få syskon till en ängel så jag "borde" kanske titta - men inte ensam...

Jag funderar också på vad jag ska ha på mig på fotograferingen. Blöja och kalsong kanske? Eller naken på fårskinnsfäll? Det vore en syn för gudar... "Hur lyckades den där valrossen få fatt på och döda ett får?!"

• Ma Lu

Hej jam Tyvärr vägrar A se något som ens liknar ett sjukhus och allra minst en förlossning på tv Jag tror jag får spela in avsnittet och kansek få syrran att titta med mig i helgen. Eller muta A till att titta med mig i helgen när killarna inte är här.

USch... stackars A hade ingen kul dag på jobbet Det har gjorts en revision och företaget kommer spara in och varsla ungeför 20% av sina anställda i Sverige totalt Det var väntat att det skulle bli indragningar men inte så här Han ligger och sover nu för att försöka få bort huvudvärken. Jag försöker att inte noja för att hans tjänst ska bli indragen...

Förresten jam blev det halvkul att ta sig hem... En lastbil hade visst kört in i en viadukt nånstans så tågen åt mitt håll var jätteförsenade. Typiskt! Åkte till Gullmarsplan och fick åka hem med A iaf

Var laxen god?

• Ma Lu

Proppens: Jisses vilken klump din bekant bär på Hon har inte diabetes eller nåt? LÅter skönt med din vattenjympa Själv är jag så hispigt rädd för bakterier så jag vågar mig inte i någon bassäng... allra minst en med varmt vatten!

Hehe, synd att jag inte kan dricka sprit för annars hade jag kunnat stärka mig med några små starka och samlat mod och sedan lagt mig på fårskinnet Allvarligt talat är jag lite inne på Mallas linje där med öppen skjorta Tycker det är fint med bara mage för det är ju ändå den som är huvudmotivet men vill itne vara för naken

Malla: Du får berätta sen vad du tyckte om dagens avsnitt - annat än att du snyftar för det gör jag varje avsnitt (när bebisarna kommer ut och skriker ). Det fick bli så att jag inte tittar nu utan läser kommentarer och tittar senare om det var bra. Måste veta vad jag kan vänta mig liksom!

• Ma Lu

"Växer som ogräs" Kan inte låta bli att fnissa åt den liknelsen i det här sammanhanget Men då är det ju inte så jättekonstigt iaf!

Förresten glömde jag nog att berätta att jag var en snabbis hos bm idag och lyssnade och fick känna huvet!!! Hon kände för första ggn hur bebis låg och så bad hon mig sträcka ner händerna och iiiiiih, bebis ligger med huvet neråt och det kändes jättetydlgit som en hård, ganska stor klump! Jättehäftigt och lite läskigt att känna Bm trodde inte att den skulle vilja vända sig nåt mer för även om huvet låg högt så var det väldigt väl riktat och mitt i

• Ma Lu

Lycka till med resan Maxie! det ska säkert gå bra även om jag förstår att det känns lite läskigt att åka själv med V

Jag finns här också idag och läser lite men är lite låg pga dålig sömn och "Weltschmertzen"...

• Ma Lu

Nattinatt! En dålig natt följdes av en dålig dag här. Fick tokkörig mage på eftermiddagen och har itne varit hungrig sedan dess Klämde in en tallrikgröt till middag vid niosnåret och den har stannat kvar iaf. Har itne ont och bebis har busat bra den sista halvtimmen nu men jag blir ju så hispig så fort det är nåt som inte är som det brukar i magregionen. Dessutom är jag dönojig för att det ska hamna tarmbakterier "på fel ställe" när man blir så dålig i magen Generad

Hoppas det gått bra för Maxie!

Ska försöka sova nu trots att det är varmt. Förra natten vaknade jag av att ögat kliade men det är bra nu. Ska väl hitta på nåt annat dumt inatt...

Godnatten!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7