• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

Hoppsan, jag är lite slö av mig men nu har jag skrivit upp mig Tack Mirren för sparken därbak! Får jag diskutera detta med sushi med min mage ett tag till? I början när jag mådde illa var jag jättesugen på sushi hela tiden (antagligen för sojan och framför allt ingefärans skull!) men sedan vecka 15 får jag bara kväljningar vid tanken... Jag tror jag stoppar en banan i fickan istället

Rackarns Petter!!!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hej MaCool Vilken resa du varit med om du också! Härligt att du fått en fin liten kille Och du, det finns dom som verkar prenumerera på öroninflammationer här så du har kommit rätt med dina frågor!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Vi har också städdag idag så jag ska strax gå ut och bära runt på en kratta lite för syns skull

• Ma Lu

Morron Jaja, tills vidare är det bara mina luddiga bebisar som väcker mig  men vaken är jag likafullt efter att en svart liten dam stått bredvid min säng och jamat om att det minsann vore dags att bli utslappt nu

Kul med dagiset Kerpet!!! En aning skönare att tänka på jobbet nu? Men man undrar ju lite med tanten där... Hoho? Håll i pappret HÅRT!

Hej Minna! Låter som en skön mammasöndagmorgon Stackars Öki... men han kan ju sova iaf!

Barnen i tråden början småningom fylla ett år Tror Fisks Sid är först ut i slutet av maj och sen droppar det på hela sommaren, ett par nägra är födda i november-december (Joyce, MAxie bl.a.) och sen är det jam som har yngsta lillkillen född i januari

• Ma Lu

Mmm, för att vara Sveriges morgontröttaste katt var Senna väldigt tidig med att vilja bli utsläppt idag

Vi mår nog ganska bra. Bebis bökcade runt lite när jag låg i sängen men sen sonade han om när jag gick upp tror jag Det är en väldigt starkt liten buse därinne numera! Trångt är det också så det är inga vilda skutt längre utan mest hårda grejer som sticker ut åt alla håll. Hur man nu lyckas med det när huvet ligger neråt Favvohobbyn är att stånga mammas blåsa och det helst samtidigt som man bänder revben med fötterna

• Ma Lu

Oj, Mirren! Tackat nej till en disputation för detta Det var inte dåligt...

Jag tycker ju att vi borde försöka få till fotograferingen nu på tisdag då vi iaf är så pass många och Kerpet har fixat och apelsinerna är på väg! Många börjar ju jobba till hösten och då blir det genast trixigare att få till det. Min bebis SKA ju dessutom vara med fastän "bara" i magen Med tanke på priset så borde det ju itne vara så jättesvårt att få någon mer "utomstående" att ställa upp nu på kort varsel eller hur? Någon mer ur era "vanliga" mammagrupper? Kerpet och jag har en gemensam kollega som har en tvåmånaders... Kanske ska kolla med henne! Vad säger du Kerpan?

• Ma Lu

Ånej, stackars Alva som kräks igen Inte kul alls.

Kerpet: Jag kontaktar kollegan i morgon Kanske kan vi låta henne klämma in sig nångång lite mitt i? för jag gissar att hon sen har hämtning av de större barnen coh middagsbestyr att tänka på! Min tid finns ju om inte annat för jag har ju abra mig själv att ta hänsyn till

• Ma Lu

Är det förresten någon som är på väg med bil söderifrån? Eller som vill ha sällsis i det kommunala? Jag har inte varit hos Kerpan och är inte alls hemma i de där delarna av stan. Och maken ska åka och handla virke till altanbygget på tisdag så jag kan inte ta bil själv.

• Ma Lu

Morron!

jam: Vad bra! Du har ju varit där! Nu minns jag inte om det är grön eller blå eller pendel som gäller Mao vet jag inte om vi ska ha träff vid centralen eller om vi får synka in tåg av något slag som du kan hoppa på på vägen

Kerpet: jag tog mod till mig och tittade också på Barnmorskorna på nätet redan i fredags. Det var jättebra tyckte jag! Jag grät bara en gång och det var när de som nu fick syskon fick höra barnet skrika... Det är ju Skriket som är det stora målet nu! För mig var det så bra att bm förklarade hur hon tänker när hon har par med tidigare svåra upplevelser och att hon känner in hur de vill ha det. För mig känns det som att jag bara måste få ha någon slags övervakning på barnet precis hela tiden och jag kommer tro en miljon gånger att det har gått åt skogen... Fy vilken panik jag har. Ibalnd undrar jag om jag kanske ändå bar vill vara onödigt mycket "duktig flicka" nrä jag önskar igångsättning och inte snitt... Å andra sidan är ju snitt inte alltid optimalt heller - såg vi ju på lillkillen som fick syra och kuvös och allt vad det var...Fundersam Jaja, det löser sig! Förresten så är längtan efter levande barn större än nånting annat så man går genom vad som heslt för det. Fast nu känns det som att om vi nu bara får behålla det här barnet så är det "Aldrig mer!" som gäller

Förresten är jag sur för jag lyckades äntlgien hitta en sån där stor amningskudde på tradera och hängde med bra till sista halvtimme då någon roffade åt sig den genom att lägga ett skithögt maxbud Blä! Tröstar mig med att det ändå inte var det fodralet jag ville ha

• Ma Lu

Rosa med små volanger på rumpan E är söt i precis vad som helst juh!

Jag har också för mig att det är svartvitt som gäller Tror det var så Kerpan marknadsförde det här lilla äventyret Och jag tänker då inte plåta min blåådriga mage i färg

jam: pendel blir fint det! Vi kan väl prata ihop oss mer exakt om tid senare för jag ska strax luncha med en kollega? Men nåt som är vid Karlberg ca 12.15-12.30? Jag ska se hur det funkar bussarna som går nära hemifrån till pendeln

Svar på tråden Visparnas tråd # 7