• Ma Lu

Visparnas tråd # 7

F.ö. är det idag 29+0 här i huset Vecka 30 Helt sjuuuukt!!! Jag har firat med foglossning "from hell" Går med myrsteg. Det gör dessutom vansinnesont när lillbusen bonkar i nere i bäckenet!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Jam: J-O-B-B stavas förklaringen till inga studielån Äsch...jag lyckades bo rätt billigt och så hoppade jag in som lärarvikarie på massa olika skolor och vissa terminer hade jag timlärarjobb. Det blev liksom två flugor i en smäll när jag dels fick mer pengar, dels jobberfarenhet

Joyce: javisst ja, du använder ju din kudde massor! Hurdan kudde har du?

Malla: Det är toppen att den är stor! Jag ska nog fundera lite... Hade tänkt mig en såndär lång som man kan ha runt sig så det samtidigt blir stöd i svanken men det känns nästan som att jag borde få provsittaFundersam

Hur är det förresten på jobbfronten nu? Du får ju intervjuer så det kan inte vara helt kört!? När jag sökte för fyra år sedan (hjälp, är det så länge sen?! ) var det helt hopplöst att ens få komma på intervju! Det lossnade inte förrän sista veckorna innan skolstarten (!) och då hade jag snudd på magkatarr...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Åh, grattis till första stegen Sid! Och stolta mamma Fisk får också lite grattisar Vilken atlet!

Då förstår jag, Kerpet! DIn morfar är lika gammal som min mans mormor Fast hon fyllde 102 redan i november så de är inte årsbarn

Jo, jag är ju en typiskt rygg, axel och nackspännare som alltid får ont av allt... Kan bara tänka mig hur det kan bli att balansera ett bebis i rätt höjd vid bröstet dygnet runt!

Nu är det natten här också Ska till bm på fm men vi ses sen

• Ma Lu

Bevare mig väl! TRE intervjuer OCH grupparbete... Det låter som "hemma" ju! Där har studiekompisar som sökt jobb berättat om provlektioner och f-n och hans moster

Jag förstår att du är desperat för det var jag också! Skönt att du ändå är så cool att inte går med på ritkgit vad som Det var när jag kom så långt i faktiskt tackade nej till två skumma jobb som jag sedan fick viket som nu är mitt fasta jobb (som jag visserligen troligtvis sitter lite löst på eftersom jag är sist in och elevantalet kommer gå ner pga mindre årskullar men ändå...)

Men Kerpan: säger din man OCKSÅ att du borde byta jobb?! Typ alla som känner mig säger att jag borde ta mitt pick och pack och dra... Faktum är att jag faktiskt fick gå på hela två intervjuer för jobbet där och då var det bara ett vik Men det är ju liiiite svårare att få fatt på lärare inom din sektor än i min På tal om det så såg jag din favvokollega (en av dem? ) spattande genom det lokala centrumet igår (hon med blont hår du vet som du gillar så mycket att hon får lunginflammation ). Hon såg inte mig trots min väl tilltagna storlek och jag såg henne bara baifrån för hon hade logga på ryggen

• Ma Lu

Jisses vilka jobb du söker!!! *impad* Du kan få låna elevomdömen av mig om du vill Tomma autentiska mallar för terminsplaner har jag också

Dress code minsann... Hujedamej Bara man klär sig snäppet över eleverna brukar det kännas ok (dvs inte mysbyxor och inte bar mage och ytterjackan lämnar man utanför...Suck!) Du får väl hala fram slipsen

Tack för kaffe zynk! JAg ska till bm och mäta blodsocker så jag tar det piano med intag Ska äta fil med bär strax!

• Ma Lu

Här vart det tyst och lugnt när jag försvann Vinkvink till Mamsen, Fisk och Joyce

Jahaaa... Har ni fått veta nåt om nsäta år redan Kerpet Det var visst så hemligt så sent som förra veckan...

I brist på bättre får jag rapportera från mitt besök hos bm: Allt verkar bara fint och jag har gått upp 2,5 kg på fyra veckor, sf-måttet har planat lite och är nu 30 vilket är snäppet under översta kurvan istället för på kurvan som jag låg för två veckor sedan. Det är visst helt okej att ha lite långsammare tillväxt och dessutom har magen mest brett ut sig åt sidorna på sistone Hb har gått upp till 127 (har käkat underhållsdos Erco-fer rätt länge eftersom jag kände mig vissen och hb hade dippat från inskrivningens 135 till 122) och både blodtryck och -socker var bra Lillbusen var idag snäll och lät sig lyssnas på direkt men h*n hade blivit sur på bm när hon mätte sf så hjärtslagen nådde nytt topprekord på 158 (legat mellan 140 och 153 tidigare). Jag berättade om att jag haft det jättejobbigt ett tag nu och hon förstod och så frågade jag om jag kunde få ett nytt tillväxt-ul med flödesmätning och hon sade på studs att det skulle hon boka in Så himla skönt!!! Fick också tid för sista cervixmätningen den 12 maj och i samma veva ska doktorn skicka remiss till SöS så att vi får komma och planera planerad igångsättning Iiiih!!! Nu ÄR det ju faktiskt itne långt kvar!

• Ma Lu

Joyce: ja, alltså, vi har ju ännu inte papper på att vi får den beviljad men vår doktor säger att ingen kommer att motsätta sig det "med vår historia" Det är i princip bara frågan om vad vi/jag vill!

Hehe, präktiga Joyce Man behöver ju itne driva saker till sin spets bara därför Tror säkert ni spar många nervändar på den köpta burken Fast det är ju inget dåligt mejeri du har om du skulle klara att helamma en treåring

• Ma Lu

Vet inte, Malla! "Ska" ska man väl... ens cv "ska" ju vara från gymnasiet och framåtFundersamJag har nog haft dem med men det är för att de ligger i samma mapp som allt annat... Skit i dem om du inte hittar dem. Frågar de så får du väl säga att de är tillfälligt borta eftersom du låg på neo när ni flyttade De spelar ju ingen större roll nu när du har högskoleexamen

• Ma Lu

Mmm, papper som inte hittas ligger rätt högt upp på irritationslistan! Hoppas de ligger på nåt "bra ställe"

• Ma Lu

Hehe, idag försökte min make ringa och avboka våra flygbiljetter som vi bokade i höstas innan jag var gravid - och fick veta att det inte gick att avboka dem Förutsatt att vi inte har läkarintyg som säger att vi inte kan flyga då (den 6 juli...) Det dumma är ju att det är efter bf så det blir nog lite krångligt även om vår läkare på mvc säkert skriver ett intyg åt ossFundersam

Plötsligt dök det dock upp i min skalle: Varför inte bara boka om?! Dom vi hyr hus av brukar själv åka ner en sväng i oktober sisådär och då kunde vi kanske haka på och ta över deras hyrbil när de åker hem precis på samma sätt som vi gjorde förra sommaren! Visst...vi vet ju inte vad vi får för en rabiat liten bebis men om den bara är ungeför som bebisar mest så ska det ju inte vara omöjligt att pallra sig till Spanien i oktober då den är fyra månader! Eller? Ni är ju många här som flugit långt med rätt små och det har gått helt okej!

Och jag som hade tänkt att min pappas 60-årsdag skulle bli det stora eldprovet och resepremiären

Svar på tråden Visparnas tråd # 7