• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Dino78

Jag kommer inte ihåg vad mina dockor hette. Hade en fav oritdocka men har inget minne av något namn alls! JagTROR att den kan ha hetat Karin men det kan också vara helt fel!

Min dotter har två dockor, den ena heter Kajsa Isabell och den andra döpte hon till Tommy Körberg! Haha Men efter mycket övertalning från min sida att dockan INTE kunde heta så s¨å har hon nu bytt namn till Maja. Passar lite bättre...folk tittade konstigt på henne när hon sa att hon skulle hem och ta av Tommy Körberg kldäerna!

DIF i själ och hjärta
  • ElinOlsson

Jag hade bara 2 dockor, Lisa och Johan (född -80)
    Var inte så intrsserad av dockor. Mina barn har inga dockor. Grabben är inte intresserad och tösen bara 1 år.

• ElinOlsson
    Dino78 skrev 2008-06-19 10:32:23 följande:
    Min dotter har två dockor, den ena heter Kajsa Isabell och den andra döpte hon till Tommy Körberg! Haha Men efter mycket övertalning från min sida att dockan INTE kunde heta så s¨å har hon nu bytt namn till Maja. Passar lite bättre...folk tittade konstigt på henne när hon sa att hon skulle hem och ta av Tommy Körberg kldäerna!
    Va skön!!!
    Kunde den inte ha fått heta Tommy K
  • W W

Jag hade en som jag kallade för lillebror. Jag var inte så mycket för dockor annars...

En kåtare värld är en bättre värld!
  • Miss Lau

Jag är född på 70-talet och mina dockor hette Jessica, Angelica och Beatrice. Namn som jag tyckte var ursnygga, då vill säga

Mina barn leker sällan med dockor och jag tror inte att de har några namn alls.

• viseversa

min babydocka hette Björn efter min lillebror. Min stora mjuka docka hette Tove efter min bästis.

• Tecken

Jag kommer inte ihåg faktiskt, lekte inte så mycket med dockor. Lekte mer med gosedjur, och rationell som jag är, så fick de namn efter vad de var: Stora Igelkotten, Gråa Råtta, Lila Hunden Med Snickarbyxor osv.

• spöke
    Dino78 skrev 2008-06-19 10:32:23 följande:
    Jag kommer inte ihåg vad mina dockor hette. Hade en fav oritdocka men har inget minne av något namn alls! JagTROR att den kan ha hetat Karin men det kan också vara helt fel! Min dotter har två dockor, den ena heter Kajsa Isabell och den andra döpte hon till Tommy Körberg! Haha Men efter mycket övertalning från min sida att dockan INTE kunde heta så s¨å har hon nu bytt namn till Maja. Passar lite bättre...folk tittade konstigt på henne när hon sa att hon skulle hem och ta av Tommy Körberg kldäerna!
    Tommy Körberg!? Hihi... är det mamsen som spelar skivor med honom eller?
  • W W
    W W skrev 2008-06-19 10:33:53 följande:
    Jag hade en som jag kallade för lillebror. Jag var inte så mycket för dockor annars...
    Åhh, jag missade frågan om när jag var född. Är född -85
    En kåtare värld är en bättre värld!
Svar på tråden Vad hette dina dockor?