• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Lussekatten87

Min docka hette Lotta och min goseapa hette Hugo

~.::* Älskade lilla Gabriel 080109 *::.~
  • kramgrisen

min ena docka hette Annika och Lars hette en annan.hade en skrållan med, sen hade jag en docka som hete Lena.. döpte mina docker efter dem jag fick dem av typ.är född 84

• Triss i Damer

Min docka hette Lisa (född 86)
    Sen sydde även min mamma ett gossedjur till mig efter seriern rädda joppe död eller levande. hehe

• Reyngirl

Hade en stor docka som hette Lena-dockan och en liten som hette Ojje (Ojje va en flickdocka) Är född -83

• Sicali

Lotta, Victor och Rapis. Och så Pia-pia förståss.

Stolt mamma till världens mest perfekta killar
  • gbgumman

Min pojkdocka hette pojkbebin
    och mina fickdockor hette alla matilda och det heter min dotter nu andra namn

• röda naglar

född 85 och mina dockor hette; ulla, skrållan-dockan, claudia och casandra.

• Vinbärssaft

Min dotters älsklingsdocka - en gammaldags mjuk tygdocka med klänning o förklä som går att ta av, och garnhår som går att fläta - heter Agnes Cecilia. Så fint och passande!

Jag kan märkligt nog inte minnas vad mina dockor hette just nu, men jag minns att jag hade ett slags stort monsterdjur av plast eller gummi, som av någon egendomlig anledning hette Yokohama Humahuta... =)

Svar på tråden Vad hette dina dockor?