• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Bellsam

Kom på ett till namn. När jag lekte med en killdocka så hette den nästan alltid Lisa, för jag trodde att Lisa var ett killnamn för att våran hankanin hette Lisa (vi trodde att det var två honor vi hade tills Lisa och Skrållan fick kaninbebisar). Kommer ihåg att jag träffade en tjej en gång när jag var liten som hette Lisa, blev helt förstörd eftersom hon hade ett killnamn! ha ha

• Iskall Öl
    Bellsam skrev 2008-06-19 16:24:36 följande:
    Kom på ett till namn. När jag lekte med en killdocka så hette den nästan alltid Lisa, för jag trodde att Lisa var ett killnamn för att våran hankanin hette Lisa (vi trodde att det var två honor vi hade tills Lisa och Skrållan fick kaninbebisar). Kommer ihåg att jag träffade en tjej en gång när jag var liten som hette Lisa, blev helt förstörd eftersom hon hade ett killnamn! ha ha
  • PetJA

Är född -71 och visst lekte jag med dockor men dem minns jag inte namnet på. Däremot hade jag en "gose-apa", ett mjukisdjur som var en jättestor apa som fortfarande finns med (dock undangömd i klädkammaren nu för tiden) och "henne" kallade jag för Gunilla, för det var det finaste namn jag visste när jag var 3 år! Några år senare fick jag en annan, mindre och inte likadan apa, och "henne" kallade jag för Pernilla eftersom det rimmade på Gunilla... *rodnar lite nu* hehehe...

Dottern kallar sina dockor för Nauri och Elina från en Barbie-film om älvor och sjöjungfrur, som är det enda som gäller härhemma just nu...

• Iskristall

Född 85 och min favorit docka hette Emelie.

• vinylblomma

Jag är född -74.
    Jag var inte så förtjust i dockor som barn.
    Men hade en "vanlig" som hette Maria, min "neger" docka som hette Pekka och en som hette snusk Pelle eftersom han kunde peta näsan.

• Valkyriah

Jag hade en favoritdocka som hette Amanda,valde det namnet pga att jag själv ville heta det.

SEn hade jag ett gosedjur som hette Pingu (mitt favoritbarnprogram var just pingu)Dock var gosedjuret inte en pingvin utan en panda Förvånad 

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Iskall Öl
    Valkyriah skrev 2008-06-19 16:34:07 följande:
    Jag hade en favoritdocka som hette Amanda,valde det namnet pga att jag själv ville heta det.SEn hade jag ett gosedjur som hette Pingu (mitt favoritbarnprogram var just pingu)Dock var gosedjuret inte en pingvin utan en panda  
    Min "pingu" hette Panda. Fan så scary.
  • Valkyriah
    Iskall Öl skrev 2008-06-19 16:37:00 följande:
    Min "pingu" hette Panda. Fan så scary.
    Förvånad Skitläskigt ju!
    *kalla kårar*
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Iskall Öl
    Valkyriah skrev 2008-06-19 16:38:02 följande:
     Skitläskigt ju! *kalla kårar*
    Du ser, vi kanske har någon connection.
Svar på tråden Vad hette dina dockor?