• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • MissLilo

Haha....känner liakdanat med mian dockor. De skulel baar våga döpa om mian favoritdockor(bra 2 kendockor och 2 barbiedockor, deras namn rör de inte). Skulel gör ont i mitt hjärta.

alvias78 skrev 2008-09-09 21:12:04 följande:
    ps... mina barn har inte döpt dem än... men gud nåde dem om Tim får ett annat namn... :)
  • Athema

Kommer inte ihåg nu vad min docka hette då jag var liten, men vet att min mammas sambos åtta-åring har dockor som hon döper till Anna, klara, jesper och liknande. Och alltid då jag frågar vad bebisen i min mage ska heta så säger hon nå i stil med Casper, jesper eller Erik. och alla dom vet jag går i hennes klass ^^

• Bidosas

Jag hade en Linda... (efter Mora Träsk sång om en liten syster som heter Linda)

Min dotter Moa har en hel hög med dockor som heter: Laila, Nonno, Greta å Märta
    Min Moa har en docka som heter Barbra!

• MissLilo

Skule nog ha vägrat prata emd den människan på år.
    Vår kusin föstårde vårt dockkök(vi had aallt i barbieväg, båt,hästtrsiler,fick en nya dock varje jul och födelsdag, häsatr, hus, bilar, cyklar..u name it) med flitt.
    Vi vägrade åka o hälsa på den kusine mer. OCh kom hon på besök frö vi ut henen. :-S Illa , jag vet. Men våra barbiesaker förstörde amn itne. Vi levde genom våra barbies, det var våra gudar. Åkte vi utomlands. Köpte vi svimingpool set till barbies och tog med 5 va minst. Ja de avr överallt.

cloudberry79 skrev 2008-08-27 23:18:32 följande:
    Jag hade min älskade, ljuvliga LISA! Hon var verkligen med överallt och minns ännu hur hon såg ut. Någon gång i femårsåldern så tog min ett år yngre lillasyster och kidnappade Lisa. Sedan tvättade hon henne i en lerpöl, rev av huvudet och slängde liket i sophuset. Oerhört traumatiskt och jag förlät henne inte på väldigt länge! Jag fick förstås en ny docka, men den var ju inte likadan.
  • Skorpa

Hade bara en docka som ja lekte med, han hette Robin.

Min son heter Casbian. Han har en docka som heter Jonte (mamma som döpt den =o)

• Jessiepessie

Vilken kul fråga :) Nu satt jag här och tänkte tillbaka på mina kära gamla dockor.
    Favoriten hette Zita =)
    Sen hade jag dockorna Pelle, Sara och Lena också.
    Andra stora favoriter var två av mina ca 300 gosedjur- En björn: Tedde och en kanin: Rosa-Linda =)

• Okaa san

Emilia, Johanna, Sara, Emma, Tira.. :D många dockor :D

Life i fragile
  • Ennna

Född 79 och mina dockor hette:

Lena - docka som kom från min mamma (undrar om det var hon namngav henne)

Pernilla och Pernilla (tvillingar måste ju heta likadant )

Åsa (bebisdockan)

Matilda

• ica003

en hette Ulla och en hette Persilja (hade grönt hår)

Gather ye rose-buds while ye may - Robert Herrick
  • Zaria

Emma,Ida,Carolina,Hilda & Hulda

Är 81:a

• spöke
    ica003 skrev 2008-09-13 22:50:02 följande:
    en hette Ulla och en hette Persilja (hade grönt hår)
    Hihi, det var kreativt
Svar på tråden Vad hette dina dockor?