• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Alison

Favoritdockan hette Lena och var en stor docka. Den hette Lisa först, men byttes då min syssling heter just Lisa och det var jobbigt att säga fel
    Min minsta docka hette Pia, och var oxå en favorit.
    Dockan med långt hår hette Karolin

Syrrans dockor hette Skrållan och grindockan, efter vad de kunde

Vi är födda i slutet av 70/början av 80-talet

Mina barns dockor heter
    Haley (som det stod på) och Mimmi

Den som väntar på nåt gott, väntar alltid så länge!
  • spöke
    Alison skrev 2008-06-25 16:03:03 följande:
    Favoritdockan hette Lena och var en stor docka. Den hette Lisa först, men byttes då min syssling heter just Lisa och det var jobbigt att säga fel Min minsta docka hette Pia, och var oxå en favorit.Dockan med långt hår hette KarolinSyrrans dockor hette Skrållan och grindockan, efter vad de kunde Vi är födda i slutet av 70/början av 80-taletMina barns dockor heter Haley (som det stod på) och Mimmi
    Min lillebrors gosehund hette Lena. Och sen fick han passande nog en Lena som sin första fröken i skolan.
  • nanan

Jag är också född på 80-talet. Jag hade en docka som hette Greta, en som hette Linnea och flera som hette Maja . Själv ville jag heta Malin en period och tvingade min pappa att kalla mig det...

• spöke
    nanan skrev 2008-06-25 16:04:41 följande:
    Jag är också född på 80-talet. Jag hade en docka som hette Greta, en som hette Linnea och flera som hette Maja . Själv ville jag heta Malin en period och tvingade min pappa att kalla mig det...
    Hihi, gick han med på det?
  • nanan
    Svar på #94
    Haha, han var väl så illa tvungen när det var det enda namnet jag lystrade till
  • spöke
    nanan skrev 2008-06-25 16:12:29 följande:
    Svar på #94Haha, han var väl så illa tvungen när det var det enda namnet jag lystrade till
    Hos mig är det nog tvärtom. Pappa (ja, mamma och brorsan också för den delen) kallar mig en massa konstiga namn... och det är ingen mening att låtsas att man inte lyssnar... de ropar de bara högre.
  • morsa ra

vilken rolig tråd, hittade mina gamla dockor förra veckan och sonen leker med dem nu!
    han undrade såklart va dem hette...
    lill-sara (jag heter sara )
    anna-lena
    anne
    maria
    skrållan

• spöke

morsa ra skrev 2008-06-25 16:18:03 följande:

vilken rolig tråd, hittade mina gamla dockor förra veckan och sonen leker med dem nu! han undrade såklart va dem hette...lill-sara (jag heter sara) anna-lenaannemariaskrållan
    Ah, dubbelnamn...
Svar på tråden Vad hette dina dockor?