• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • aprilsill

En av mina dockor (den enda med namn) hette Örgina Nån som hört det namnet förut haha?

• spöke
    aprilsill skrev 2008-06-25 21:46:35 följande:
    En av mina dockor (den enda med namn) hette Örgina Nån som hört det namnet förut haha?
    Låter nästan lite... turkiskt.
  • aprilsill

Haha kanske ;) Men självklart finns det en story bakom....Jag och min syster lekte med barbie på morgonen, och hennes barbie barn hette Georgina, men mina öron hette Örgina Och alla vet ju att stora syskonen är dom bästa i världen, så dockan fick snabbt namnet Örgina

spöke skrev 2008-06-25 21:47:13 följande:
    Låter nästan lite... turkiskt.
  • spöke
    aprilsill skrev 2008-06-25 21:48:52 följande:
    Haha kanske ;) Men självklart finns det en story bakom....Jag och min syster lekte med barbie på morgonen, och hennes barbie barn hette Georgina, men mina öron hette Örgina Och alla vet ju att stora syskonen är dom bästa i världen, så dockan fick snabbt namnet Örgina
    Dina öron??!! Hihi!
  • Carmen80

Jag hade Barbies som hette efter karaktärena i Glamour =)

• spöke
    aprilsill skrev 2008-06-25 21:51:18 följande:
    Haha I mina öron lät det som Örgina
    Jahaaa... jag trodde dina öron också fick vara Barbie-barn.
  • aprilsill

Det hade ju varit väldigt kreativt och fiffigt namn i sådant fall

spöke skrev 2008-06-25 21:52:39 följande:
    Jahaaa... jag trodde dina öron också fick vara Barbie-barn.
  • spöke
    aprilsill skrev 2008-06-25 21:55:25 följande:
    Det hade ju varit väldigt kreativt och fiffigt namn i sådant fall
  • prickig

Mina dockor hette Lotta och Margareta. Minns inte varför Margareta (hade henne sen jag var riktigt liten) men Lotta döptes efter min favorit-dagisfröken!

Svar på tråden Vad hette dina dockor?