• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • fru bengtsson

Hade en docka som jag minns. Hon hette Busan och hängde med mig överallt!

• julibebis08

Mina dockor hette bla Klara och Johanna. De andra kommer jag inte ihåg =)

• Elli47

Jag kan inte minnas att mina dockor hade namn ens...? Har å andra sidan aldrig lekt särskilt mycket med dockor. Klippdockor däremot lekte vi jättemycket med och dessa hade ju sina namn redan när man klippte ut dem.

• skogstjärna

Mina hette Olof och Saga. Älskade Olof mest av allt i hela världen, har tom. gått så långt att min äldsta son fick heta Olof i andra namn.

Mina barns dockor har samma namn som vi i familjen, senaste tillskottet heter Isolde bara för att vi har disskuterat att lillasyster som tittar ut snart ska heta det.

• Curri

Min älsklingsdocka hette Cornelia..

• Smultronkyzzar

Jag hade en ganska stor docka som hette Olle, troligtvis döpte jag den efter min pappa som jag bara har träffat en gång i mitt liv.

• hannis

Jag hade en stor pojkdocka som hette Markus och en mindre flickdocka som hette Malin. Sedan fick jag även en babydocka som jag döpte till Kristoffer. Markus och Malin hade mjuka kroppar och massor av blont hår. Kristoffer var en hårdare typ av docka och var helt skallig. :)

Svar på tråden Vad hette dina dockor?