• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Nymphoria

Ida och Anna.

Sen hade jag en skrållan-docka också och hon hette bara Skrållan rätt och slätt.

• Valkyriah
    Iskall Öl skrev 2008-06-19 16:40:52 följande:
    Du ser, vi kanske har någon connection.
    I think so!
    Jag har fortfarande min kvar,han är skitsöt
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • spöke
    Valkyriah skrev 2008-06-19 16:34:07 följande:
    Jag hade en favoritdocka som hette Amanda,valde det namnet pga att jag själv ville heta det.SEn hade jag ett gosedjur som hette Pingu (mitt favoritbarnprogram var just pingu)Dock var gosedjuret inte en pingvin utan en panda  
    I loved Pingu. Still do. Nu har jag skaffat mig ett riktigt Pingu-gosedjur. Är VÄLDIGT svag för gosedjur.
  • spöke

Frågade precis mamma som är 50-talist vad hennes docka hette... Ingrid. Och hennes systers docka hette Ann-Christine. Det heter nog inte så många dockor nu för tiden.

• Trileia

Hade två pojkdockor. Första jag hade hette Johan men armen gick sönder på honom. Då fick jag en ny och han hette Johannes. Han är i så pass fint skick så mina barn leker med honom nu. Fast egentligen borde han börja ränna på krogen och storebror Johan skulle fått handla på systemet vid det här laget.

• Tessie88

min skrållan-docka hette skrållan och min favorit docka hette nina (efter våran granne som även bruka sitta barnvakt til mig och mina syskon)

• sherlock

Min gose hund hette Vivvan.

Hade ingen docka Var nog lite av en Tom-boy som inte lekte med dockor utan för omkring ute och lekte rymdskepp och pilot.

• veapea

mina dockor hette lillan å lisa jag er född -83
    och de namnen kommer inte mina barn att få

• vampyria2

Jag är född -72 mina dockor hete alltid Amanda eller Linda.
    Min älsta dotter heter Amanda så det namnet har jag alltid gillat, men Linda är jag inte så förtjust i längre

• Laminie

Cecilia (jag är född -87).

Svar på tråden Vad hette dina dockor?