• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • HannaS86

Jag hade bara namn på en av mina två dockor (och aldrig på barbiedockorna heller). Hon hette Susanne. Jag vet inte varför och kommer inte ihåg när jag hittade på det, bara att det var så. Och att min mormor tyckte att hon hade så äckligt hår :)

• CMH

Min pappa hade en docka när han var liten (han är född 47) den hette Solveig (stavas d så?!) haha d tyckte ja va kul :)

Egon 080109
  • minje

Min favoritdocka hette Rosita (jag är född på 70-talet). Mina söners dockor heter Rita och Olivia.

• spöke
    CMH skrev 2008-06-25 21:30:19 följande:
    Min pappa hade en docka när han var liten (han är född 47) den hette Solveig (stavas d så?!) haha d tyckte ja va kul :)
    Solveig, vad gulligt. Hihi.
  • Betty Boop

De namn jag minns på mina dockor är:
    Karamella (favoriten)
    Ulla
    Kerstin

är född -73

• spöke

Betty Boop skrev 2008-06-25 21:33:19 följande:

De namn jag minns på mina dockor är:Karamella (favoriten)UllaKerstinär född -73
    Karamella, var kommer det ifrån? Karamell?
  • eleonore

Min docka hette Pitti och var en trasdocka. Hon finns kvar i en undanstoppad kartong, så den ska ges till dottern när hon blir ltie större. Vi får se vad hon döps till då

• Crickelin

Malin
    Emma
    Christopher (som min lillebror)

Är född -83

• zenna

Min favoritdocka hetter (heter) Anna efter mormor som jag tyvärr bara fick träffa en gång i livet. Min dotter fick denna dockan (kom då inte längre ihåg vad jag hade döpt henne till) och sa att hon skulle heta Anna. Frågade min mamma vad jag hade döpt den till och då sa hon Anna efter mormor. Märkligt *s*

• Betty Boop
    spöke skrev 2008-06-25 21:34:33 följande:
    Betty Boop skrev 2008-06-25 21:33:19 följande: Karamella, var kommer det ifrån? Karamell?
    Ja, precis! Det var ett påhittat namn som kommer från ordet karamell.
Svar på tråden Vad hette dina dockor?