• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • spöke
    Vinbärssaft skrev 2008-06-24 22:07:52 följande:
    Min dotters älsklingsdocka - en gammaldags mjuk tygdocka med klänning o förklä som går att ta av, och garnhår som går att fläta - heter Agnes Cecilia. Så fint och passande! Jag kan märkligt nog inte minnas vad mina dockor hette just nu, men jag minns att jag hade ett slags stort monsterdjur av plast eller gummi, som av någon egendomlig anledning hette Yokohama Humahuta... =)
    Det var ju kreativt... Made in Japan??
  • Vinbärssaft
    spöke skrev 2008-06-24 23:32:49 följande:
    Det var ju kreativt... Made in Japan??
    Ja, jag tror att den var det, och att det var min mamma som hittade på namnet först!
  • CMH

Oj jag hade så många dockor (ärvt massor av syrrorna + mina egna) men jag kan skriva dom jag kommer på: Adam (min favoritdocka, funderade även på det namnet till min son) Emilia, Cecilia (Tyckte då att det var det finaste namnet man kunde heta...) Ebba, Tim, Pontus, Ida, Anna, Mia, äsch jag kommer inte på fler.. Jag är född 87 förresten.. :)

Egon 080109
  • NeMeAr

jag hade en pojkdocka när jag var liten som hette Jokko.. mamma vet inte vad jag fikc namet ifrån.. men jag har kvar dockan än idag och mina barn har den och han heter Jokko fortfarande..

Mamma till väldens goaste pojkar Neo 030622 och Melvin 060905
  • Sebbe Snutt

Jag hade tre favorit-dockor som hette Madeleine (som var en pratdocka!!!), Maj och Sara. Antagligen fick jag Madeleine samma år som prinsessan Madeleine föddes... Men vad vet jag... Hade också en favvo-nallen som heter Plutten och han bor fortfarande hos mig, men dockorna ligger i nån låda på vinden hos mamma och pappa.

• spöke
    Flavia skrev 2008-06-25 08:45:45 följande:
    Mina hette Puckot och Agda >.< Puckot kom ifrån min mormor som älskade att säga det ordet i tid och otid
    Puckot? Hihi!
  • Flavia

Japp, dyrkade min mormor så det vart hennes favoritord som namn på dockan såklart

spöke skrev 2008-06-25 13:42:17 följande:
    Puckot? Hihi!
  • Mornie Alantie

Hmm, jag hade riktigt knasiga namn på mina. Minns inte alla men Birgitta hette en, och det fanns en Katarina och en Elisabet. Och så hade jag en nalle som hette Julia. Är född på 80-talet.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?