• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Dino78
    ElinOlsson skrev 2008-06-19 10:33:31 följande:
    Va skön!!! Kunde den inte ha fått heta Tommy K
    Haha, jag föreslog bara Tommy om hon nu skulle envisas men det var Tommy Körberg eller inget. 2 år gammal...hehe (Men nu tre år och Maja som sagt...haha)
    DIF i själ och hjärta
  • Dante

Jag är född sent 70-tal och mina dockor hette Lotta, Linda och Evelina (efter henne jag fick den av)
    Mitt favorit Micki-troll hette Ninni.

Ungarnas gosedjur är döpta efter fotbollsspelare, Maldini, Totti, Zlatan...och så finns det en Victor (efter Alfons kompis)

All you have to decide is what to do with the time that is given to you
  • Dino78
    spöke skrev 2008-06-19 10:35:11 följande:
    Tommy Körberg!? Hihi... är det mamsen som spelar skivor med honom eller?
    Ja, jag älskar Tommy Körberg men så mycket lyssnar jag inte s¨hon hör. Hon snappar dock upp allt väldigt fort!
    DIF i själ och hjärta
  • spöke

W W skrev 2008-06-19 10:33:53 följande:

Jag hade en som jag kallade för lillebror. Jag var inte så mycket för dockor annars...
    Jag använde min riktiga lillebror som docka. Jag körde runt honom i min dockvagn.
  • Pallas Athena

Min och syrrans dockor hette Elin, Linda, Nadja och sen brorsans docka (som han hade döpt) Jonas..

• Pallas Athena

Dotterns docka heter Elsa (efter granntjejen) och hennes "Mollgan" heter Bella, för övrigt ett helt egenpåhittat namn vilket jag är enormt imponerad av eftersom hon var knappt tre år när hon hittade på det!

• jezca

Jag är född -83 och mina dockor hette Anna,Stefanie
    Peter och Petra (tvillingar).Alla killdockor hette iallafall peter!

Emma 5 års dockor o gosedjur heter nellie, goliat eller molly.

• norgesessan

JAg hadde en docka när jag var liten (hadde säkert flera, men en som var speciell), den föddes 5. april 1985, jag fick den 11 dagar för tidigt, till min 5 årsdag.
    Hon heter Katrine (uttalar e'et). Jag har ingen aning omvar hon är nu..

Hon är sytt mellan benen och min farfar var doktor på sidan..han tejpade först med brun plasttejp, sen tråcklade han fast et tygstycke utanpå, så hon blev prasslig..Hon hadde läppstivt och örhänge (nagellack på penna) nagellack hadde hon också. En gång i tiden limmade jag fast bomullstussar som hår, så den hadde massa limrester..Hadde inga ögonfransar kvar..(kunde stänga ögonen)

Emil 03 och Jonathan 05
  • Eld

Isa,Lisa,Skrållan och Vanda. Född i början av 80-talet.

• norgesessan

Mina pojkar har samanlagt 4 dockor..två oyttesmå, en liten och en lite större. Ingen har namn dock.

Emil 03 och Jonathan 05
Svar på tråden Vad hette dina dockor?