• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Noomi

Jag minns faktiskt inte. Hade en skrållandocka som fick heta just det, men annars lekte jag mest med bilar eller kalvarna nere i ladugården.

• miie

Jag hade en docka som hette Rudolf. Detta eftersom de sjöng Rudolf med röda mulen på radion nån gång när jag var liten.

Sen hade jag en gosenalle som hette Lisa. Det var egentligen en björn men jag blev arg på alla som sa det för mig var det ju en hund. För övrigt född på 70-talet.

• marina 81

Den enda jag kommer ihåg var en docka som hette Barbara Är född på 80-talet. Ja, o Skrållan hade jag ju också.

• spöke

marina 81 skrev 2008-06-25 15:54:02 följande:

Den enda jag kommer ihåg var en docka som hette Barbara Är född på 80-talet. Ja, o Skrållan hade jag ju också.
    Barbara... vad var det för en docka!? Hihi...

*sjunger*
    Underbara, uppblåsbara Barbaraaaaaa...

• marina 81
    spöke skrev 2008-06-25 15:56:21 följande:
    marina 81 skrev 2008-06-25 15:54:02 följande: Barbara... vad var det för en docka!? Hihi...*sjunger*Underbara, uppblåsbara Barbaraaaaaa...
    haha..nä, det var en svarthårig platsdocka med en lila klänning hahaha..hon hade fått namnet efter en grekisk väninna till min mamma 
  • HäckHäxan

Hade inga dockor eller jo nån enstaka men jag minns inga namn, för dom var ganska oviktiga för mig... Mina gosedjur minns jag och mina bilar

Vila i frid M.G. Älskad och saknad!
  • spöke

marina 81 skrev 2008-06-25 15:57:16 följande:

haha..nä, det var en svarthårig platsdocka med en lila klänning hahaha..hon hade fått namnet efter en grekisk väninna till min mamma 
    Tur. Kunde blivit pinsamt för papsen annars...
  • marina 81
    spöke skrev 2008-06-25 15:58:43 följande:
    marina 81 skrev 2008-06-25 15:57:16 följande: Tur. Kunde blivit pinsamt för papsen annars...
    *asg*
  • Maddelän

Jag är gödd 89 och min favoritdocka hette Johan. Han lever fortfarande men han tappat en arm efter sonens misshandel ;)

Svar på tråden Vad hette dina dockor?