• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • mamma 03 05

Min favoritdocka (som sitte på en hylla här i rummet ) heter Heidi. Fick den av min gamelmormor när jag var två år.

• Roisin Dubh

Jag lekte inte med dockor, avskydde dockor.

Däremot hade jag många kramdjur. Bl.a. en stor råtta som jag kallade "Noppetotte". Skrattande

• Tokitoj

Jag är född 1975 och jag hade en killdocka med rödrutig skjorta, blårandiga hängslebyxor och beige hatt. Han hette Kalle Karlsson!
    Fråga mig inte hur det namnet dök upp i mitt huvud, men den dockan har följt mig hela livet. Nu för tiden sitter han ovanpå några böcker på en vägghylla i sovrummet.

• Tre skorpioner

Född -69 och hade/har en docka som heter Blenda.
    Min dotter har den nu och hon har även en docka som heter Anna.
    Det var jag som döpte den för hon var så liten då hon fick den och valde ett namn som var lätt att uttala.

Tjipp

• lovely storm

jag är född -76! mina dockor hette lisa och anneli
    min dotter född -01, hennes heter ellen och erik

• LillaÄrtan

Jag är född -85 och mina dockor hette Nisse & Mia

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Bellsam

Jag hade en killbebisdocka som hette Emil när jag var liten (född -85). Sen när jag och bästisen lekte med barbies så hette alltid mina barbiedockor Emelie och Cecilia för det var mina favoritnamn :D

• Åsa Ystad

Jag är född på 70-talet. Minns två dockor: Andreas (som jag hade fått av min kompis Andreas) och Ponnadockan som var en trasdocka.

Dottern leker inte mycket med dockor, men när hon ska välja fina namn (till låtsaskompisar och annat) väljer hon alltid Amilia, Sassilia eller Alice (med långt i).
    Jag kommer ihåg att jag och min bästis låtsades att vi hetter Rose-Marie och Veronica. Det tyckte vi var vackra namn!

• Iskall Öl

Född 93, lekte väl till 2003 nångång *skäms*.
    Dom flesta hette Lennart (tjejer) men undantag fanns: Emma, Elisabeth, Jessica (gillade twinböcker och filmer) och Lala.

• Iskall Öl

"tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar" haha jag också. Mina twins hette Emma 1 och Emma 2, och jag trodde det var ett sorts rim.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?