• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • annca

Jag är född -71 och mina favoritdockor hette Amanda, Skrållan(ingen fantasi där inte), Pella och Kalle (som var en tjej)

Dottern, som bara är tre,  har sina som heter Docka och Dolly.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • spöke
    annca skrev 2008-06-19 10:43:11 följande:
    Jag är född -71 och mina favoritdockor hette Amanda, Skrållan(ingen fantasi där inte), Pella och Kalle (som var en tjej)Dottern, som bara är tre,  har sina som heter Docka och Dolly.
    Dolly... så internationellt!
  • ninan

Född -69, hade en trasdocka som såg ut som Pippi men hette "Lunkan", en pojkdocka som alltid såg smutsig ut, han hette "Jonas" och en till trasdocka som hette "Lena". Min tre-åriga dotter har en baby docka som heter "BÄBIS!"

• Alicia05sMamma

Hade en pojk docka som min dotter för övrigt leker med nu Jag döpte honom till Linus

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • trasselsudd

Jag är född -83, hade dockor som hette Sara, Judy, Elisabet.

• trasselsudd

Hade en bebis-docka som hette Pontus också, tyckte att det var det finaste pojknamnet på den tiden.

• schubi81

Jag är född -81 och mina dockor hette (eller heter) Daniel (efter grannpojken), Skrållan (hon är den rikiga Skrållan med skivor i ryggen så hon kunde/kan prata) och Birimbo-badpojken.

• Siabellon

Jag hade flera dockor när jag var liten i mitten av 70talet men den enda jag kommer ihåg som var "döpt" av mig var Sixten.....
    Min lillsyster hade en nalle hon fått av vår moster och den hette kort o gott "mosternalle"....

• patti87

jag hade en docka som hetter kristoffer....:) hehehe tyckte om de namnet när jag var lite...;P

Svar på tråden Vad hette dina dockor?