• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • röda naglar

skrev nog här för ett tag sedan, men kom på att jag hade en till docka och hon hette cornelia. sjukt fult namn tycker jag nu! haha. för att inte tala om claudia och cassandra. sen så hade jag ju ulla som var min favvis i alla lägen... ingen killdocka tyvärr, men ett gosedjur som hette kaj. haha

• spöke

röda naglar skrev 2008-08-03 23:41:57 följande:

skrev nog här för ett tag sedan, men kom på att jag hade en till docka och hon hette cornelia. sjukt fult namn tycker jag nu! haha. för att inte tala om claudia och cassandra. sen så hade jag ju ulla som var min favvis i alla lägen... ingen killdocka tyvärr, men ett gosedjur som hette kaj. haha
    Kaj... hihi, det heter min chef.
  • star83

Jag minns inte vad mina dockor hette, hade bara ett par st för jag har aldrig vart jättemycket för dockor men min kusin har en docka som heter Margarina, hahaha. Min dotters docka heter Nemnem men så är min dotter bara 1 och 1 halvt år så hon kan inte speciellt många namn.

• Bröderna Bus

Daniel & Sara för hon hade rött hår... Bebisdockan hette Linnea!
    I dockskåpet bodde Marie & Petter med morfar George & mamma Ann!!
    Fanns en pappa oxå men det namnet har jag glömt... *Nostalgi*

• Juliettans

Marie & Maria hette alla efter det att jag döpt om dom. Jag var supermissnöjd med mitt namn Julia, när jag var i 5-6 års åldern...

Vi döpte föresten de flesta dockor och barbies med en liten cermoni med vatten och grejer... ett roligt minne! =) Det är ett tips om ni vill hitta på något med era barn, anordna ett dop med präst (var vanligtvis storasyster som fick rollen) och fika efteråt! Vi hade kul!

• Casssie

Jag är född -90 och jag var en riktig dockälskare som liten hihi.
    Min första köpte jag helt själv och han döpte jag till Kim sen hade jag en docka som var i samma storlek som en 9månaders bebis, han hette Jonas och hade jätte mycket blondt hår, lekte tyvärr frisör med honom någon gång så han hade lite kala fläckar här och var hihi. Sedan vart det en Patrik ( som ibland fick heta Julia) och en Alexander
    Sedan hade jag även en "Monkey Lost" som hette Linnéa

Alexander var min favvis hihi!

• ohjanna

Mina dockor hette Roger och Essie

• mickii

näe,min docka hette BÄ BÄ-dockan haha

Svar på tråden Vad hette dina dockor?