• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • cloudberry79

Jag hade min älskade, ljuvliga LISA! Hon var verkligen med överallt och minns ännu hur hon såg ut. Någon gång i femårsåldern så tog min ett år yngre lillasyster och kidnappade Lisa. Sedan tvättade hon henne i en lerpöl, rev av huvudet och slängde liket i sophuset. Oerhört traumatiskt och jag förlät henne inte på väldigt länge! Jag fick förstås en ny docka, men den var ju inte likadan.

Skillz that Killz 10k+
  • nyponsoppa

Min docka hette "Brunte"...
    Min mamma tyckte att käpphästen skulle få heta det men jag var fast beslutsam över att Brunte var ett jättebra docknamn

♥ Stolt mamma till Alicia-05 och Ella-08 ♥
  • Miot

Jag döpte min docka till Carlsson när jag vara 2 år tydligen, sa det bara rätt ut när mamma frågade vad den hette. =)

• Jen 82

Karlsson hette min docka efter Karlsson på taket, men han kallades för Kalle. Född på 80-talet.
    Min dotters heter Sofia men jag har ingen aning om var hon fått det ifrån, känner ingen Sofia. Min son kallar sin docka för dockan just nu

• amoresica

Min första stickade docka hette Pelle
    min vanliga docka som jag kom ihåg hette Veronica av nån anledning?
    sen fick jag en till docka när min bror föddes, och han fick heta Linus, (dockan alltså)
    -----------------------------------------
    Min lilla dotters docka heter Bella

• Big smile

Hade en som hette Sara och en som hette Emelie

• MissLilo

vad dom hette?
    MArtin, mark, erik, paul och jessie hette min kendockor.
    Flickorna hette, maria, charlotte, samantha, sarah,...annika...ja oh 10 manmn till jag inte komem rihåg.
    Alal mina dgossedjur hade desuotm namn(coh det var ju en hel del).

Men jag komem rfortfardne ihåg namn på de flesat babie/kendockorna.

Baren har inag namn till saina dockr än, för små. E bebis coh flicak och pojek som gälelr fortfarden till dockor.

• alvias78

Min stora docka minns jag hette Tim. Det var en killbebis som jag önskade mig. Har kvar honom till min barn som leker med honom nu. Mina andra dockor också, samt alla barbidockorna.

Mina barbie dockor hette bla Penny,Peggy... sen minns jag inte fler...

• alvias78

ps... mina barn har inte döpt dem än... men gud nåde dem om Tim får ett annat namn... :)

Svar på tråden Vad hette dina dockor?