• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • spöke

H J skrev 2008-08-14 19:39:25 följande:

Jag är född år 1981 och mina dockor hette tidsenligt Lisa och Ann. Mitt gosedjur hette Anders - döpt efter min 40-talistfar.
    Då var väl papsen smickrad?
  • Lallamen

Mina favoriter var Sofi, Sara och Kristina. Sedan hade jag en nalleliknande docka som hette Kajsa också men henne tror jag mamma namngav. Jag är född 1970.
    Mina barn gör som någon här ovan skrev - ger gosedjur och dockor xxx-is namn men även xxx-o namn, tex har vi skuttis, glado, bruno, sälis osv. Sedan har vi även Judit, Hugo och Mossman representerade här.

• Gul13

Jag hade inte något namn på mina dockor som jag kan komma ihåg men dotterns dockor heter Linus och Amanda.

• CosmicCat

Mina dockor hette Anna-Stina, Ellen och Lilian. (Jag namngav dockorna efter givaren)

Min nalle hette Nalle Widding. (Troligtvis efter författaren Lasse Widding, men hur jag kom på det namnet har jag ingen aning om)

Dotterns alla dockor har hetat Maja och sedan Isa. (Alla dockor har alltså samma namn, men de har bytt en gång)

• marjas

Vilken rolig tråd! Fick tänka lite innan jag kom ihåg, men jag hade en Mimmi och en Skrållan. Sen hette alltid jag (om jag lekte med dockorna) eller mina barbies Julia (efter Roberts) eller Rebecka (efter nån i Rederiet). Och mina barbies hade _alltid_ en elak kusin som hette Natalie. Hahaha! :)

• Mizuki

Min babydocka hette oliver, mina barbies hette Simba och Nala (allihopa. Tråknamn så att det smäller om det..
    Min treåriga dotter vinner däremot lätt priset för coolaste docknamnet, hennes babydocka heter Babash.

• principisessan

Miranda, Ronja, och Wilbert (en liten gris)

• Plutt

Skrållan hade jag också, fanns liksom inte så mycket att säga till om när dockan är färdigdöpt vid köp :-P

Annars kommer jag bara ihåg en Moa-docka.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?