• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Plutt

Nej, jag hade en som hette Ariel också! Jag älskade lilla sjöjungfrun...

• Nåån

skrållan
    lina
    jenny
    sen hade jag en tyg docka som hade klänning med tigths under. eftersom denna docka hade gult krulligt garnhår och hade "byxor" fick hon (han i mina ögon) heta Jakob. för det hette min kusin och dom var väldigt lika

• marmelade

Också född på 80-talet och hade två dockor som fick namnen Emma & Sofia.

• spöke
    IVFmamma skrev 2008-08-18 08:03:34 följande:
    Jag har bara haft 1 docka och den hette Pettersson.
    Hade stackarn inget förnamn?
  • Pikaur

Hade inga dockor. Jag slet huvvet av dem Men jag hade en stor, hårig tyghund som hette BOB. Och just med versaler, för jag visste inte hur man skrev med små bokstäver

• spöke
    Pikaur skrev 2008-08-27 22:46:50 följande:
    Hade inga dockor. Jag slet huvvet av dem Men jag hade en stor, hårig tyghund som hette BOB. Och just med versaler, för jag visste inte hur man skrev med små bokstäver
    Vad grym du var!
  • SeTa

Jag är född -81 och mina dockor hette:
    Negerlillebror
    Negerlillasyster
    David
    Katrin
    Rosamunda
    Skrållan
    Nina
    Isidor
    Rufus

Undra vart jag fick allt ifrån?
    Jag vet att jag en period tjatade väldigt på mamma att jag ville ha en RIKTIG negerlillebror. Mamma försökte tålmodigt förklara för mej att det inte gick, när mormor hittade en negerdocka i malmö (vi bor i uddevalla), som hon skickade upp till mej.
    Dockan dög utmärkt ända tills jag kom på att jag även ville ha en negerlillasyster...

• spöke
    SeTa skrev 2008-08-27 22:50:36 följande:
    Jag är född -81 och mina dockor hette:NegerlillebrorNegerlillasysterDavidKatrinRosamundaSkrållanNinaIsidorRufusUndra vart jag fick allt ifrån?Jag vet att jag en period tjatade väldigt på mamma att jag ville ha en RIKTIG negerlillebror. Mamma försökte tålmodigt förklara för mej att det inte gick, när mormor hittade en negerdocka i malmö (vi bor i uddevalla), som hon skickade upp till mej.Dockan dög utmärkt ända tills jag kom på att jag även ville ha en negerlillasyster...
    Hihi, min lillebror ville också ha en negerlillebror... som han kunde spela fotboll. Jag dög visst inte. Snyft.
  • Pikaur
    spöke skrev 2008-08-27 22:47:35 följande:
    Vad grym du var!
    Vem säger att det växte bort?
Svar på tråden Vad hette dina dockor?