• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • mirakelmamma

Nä, men om du vill ta det så får du gärna.

spöke skrev 2008-07-27 17:31:04 följande:
    Tiorana!? Hihi. Inget du funderat på till barnen? ;)
  • Beckah82

Kommer inte ihåg det faktiskt Jag hade massor men minns bara två av dem.

En mörkhyad docka med långt svart hår hette Josefine och en babydocka hette Isabella.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • spöke
    mirakelmamma skrev 2008-07-27 21:30:06 följande:
    Nä, men om du vill ta det så får du gärna.
    Tack, vad generöst. Om jag får tio barn ska jag döpa nummer tio till det. *lovar*
  • hotflower

Min docka hette Anders å jag e född på 80-talets början...

• Lisfadet

Mina dockor som jag minns hette Alcudia (köpt på Mallorca) och Nitlotten (vunnit i en lottkiosk) Inte så tidsbundet kanske, men så hette dom!

Min syrra hade en färgad flickdocka som hette Sune :)

• spöke
    Lisfadet skrev 2008-07-29 09:32:55 följande:
    Mina dockor som jag minns hette Alcudia (köpt på Mallorca) och Nitlotten (vunnit i en lottkiosk) Inte så tidsbundet kanske, men så hette dom!Min syrra hade en färgad flickdocka som hette Sune :)
    Nitlotten... hoppas du inte funderat på samma namn till barnen!
  • BeautifulPink

Jag hade två stycken dockar som var likadana förutom att den ena hade blåa ögon och den andra bruna ögon. Den med blåa ögon fick heta Bertil efter min pappa och den med bruna ögon fick heta Allan efter pappas kompis. Pappa har blåa ögon, Allan har bruna ögon IRL. =)

Tyvärr så levde inte Bertil så länge då jag petade sönder ena hans öga när jag var liten. Men Allan levde länge, han finns säkert kvar än idag. =) Dock har han nog gammal insmord banangegga på munnen då jag rätt ofta maten honom med banan. =)

• spöke
    BeautifulPink skrev 2008-08-02 18:07:56 följande:
    Jag hade två stycken dockar som var likadana förutom att den ena hade blåa ögon och den andra bruna ögon. Den med blåa ögon fick heta Bertil efter min pappa och den med bruna ögon fick heta Allan efter pappas kompis. Pappa har blåa ögon, Allan har bruna ögon IRL. =)Tyvärr så levde inte Bertil så länge då jag petade sönder ena hans öga när jag var liten. Men Allan levde länge, han finns säkert kvar än idag. =) Dock har han nog gammal insmord banangegga på munnen då jag rätt ofta maten honom med banan. =)
    Hihi, gillade han banan?
Svar på tråden Vad hette dina dockor?