• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • gormisen

Lisa. Sen klippte jag hennes hår och kallade henne Erik.

• bebbe made in italy

Tina, Robin, leif, sara, bobby och lillebror

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Cattis31

Jag är född -74 och mina dockor hette Kajsa, Lotta och Lisa. Pojkdockan hette Johnny...

ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig -97 & Philip -02 & Bf 28 Juli -08♥ღ
  • bebbe made in italy

jag e född 1980

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Kaldorei

När jag var 4 år fick jag en svart docka, som jag döpte till Emily. sen har jag nog haft dem vanliga Anna å Lisa, matilda, å nå mer.... född 1986 =)

• ina2girl

Jansson och Malin jag e föd 1978.
    tösens dockor heter typ baby born (det är en baby born) sen e det mest som dagiskompisarna heter och andra figurer typ askungen osv

• Familjam

jije hette min första docka. en av tyg som min mamma sytt... (är lite osäker på stavningen). hon blev lite hängig efter en toktumling...
    sen hade jag en annan docka som jag döpte till kajsa-dockan. (efter en stor tjej (1år äldre) som bodde i grannskapet.

• BetongMorsa

Hade ett sånt här troll som barn, han hette Pirre pirat (pappas idè )
    Svägerskans dotter har döpt alla docker efter min ena dotter, alltså hennes kusin; Tilda.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?