• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Måne och Sol

Höll på glömma! Hade ju en liten färgad dockflicka med blå ögon som hette Vivvi-Kikki också! En favorit länge. Min mamma fick virka extrakläder åt henne, hihi...

• Shih Tzun Princess

Liam och Brittany. Jag var WT redan nar jag foddes!

• Kliff

Ninni, Lisa och Johan. Syrrans docka hette Pia. (70-talet)

• mojdur

jag hade en docka som hette Palme. tror inte jag förstod vad som hade hänt den riktige palme. men jag gillde namnet.Det här var på 80-talet och jag var väl en tre fyra år.

• Andaloal

Mina hette inget speciellt men jag hade en gammal nalle som hette Agnes och en som hette Tom.
    Senare fick jag en nalle av ett ex som han kallade Elvi haha. ( Inte Elvis utan just Elvi)

En vän är en person som kommer när andra försvinner. / Walter Winchell
  • stjärnmamman

jag kommer då från Finland.. finlandssvensk med finsk mamma

mina dockor

Sinikka
    Evelina
    Jan (skulle varit Jaana men hade snopp
    och
    Josefin

• LAA

Håll i er nu, min första docka hette Ulla-Pulla. Till mitt försvar får jag väl tillägga att jag inte kunde svenska då. .-)

Annars lekte jag mest med Monchichi så det är väl därför jag liknar en apa mer än en barbie idag, haha.

• mirakelmamma

Mina dockor hette Tiorana (nåt som jag hittade på när jag var inne i nån slags tio-period, allt skulle heta nåt med tio)
    Tomas och Natalie hette två andra dockor sen kommer jag inte ihåg de andra.

• spöke
    mirakelmamma skrev 2008-07-27 15:35:17 följande:
    Mina dockor hette Tiorana (nåt som jag hittade på när jag var inne i nån slags tio-period, allt skulle heta nåt med tio)Tomas och Natalie hette två andra dockor sen kommer jag inte ihåg de andra.
    Tiorana!? Hihi. Inget du funderat på till barnen? ;)
  • The butterfly

Jag hade en docka som hette henom, en blanding av henne och honom, jag visste nämligen inte om jag ville att de skulle vara en flicka eller pojke = henom

Svar på tråden Vad hette dina dockor?