• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Krille18

Killar kan också leka med dockor de hette Lasse & Maja. född 89.

• Smurfan JM
    enlitenbitkaka skrev 2008-07-17 17:22:29 följande:
    Jag hade en enda "riktig" docka och hon hette Stina. En sån där som va tyg och stoppad på mitten men med armar och ben i plast. Kort spretigt blont hår. Är född -84
    Min Stina var också sådan, och hade blont hår...
  • kolakaka

född 1970 hade två dockor hette jenny och johan och killdockan leker mina grabbar med nu, rätt kul faktiskt, flickdockan har tyvärr försvunnit

• spöke
    dio skrev 2008-07-17 17:02:18 följande:
    Jag är född 1981. Min favoritdocka som min mormor hade gjort hette Lisa.Dottern är född 2005, hennes 2 dockor heter Bulla och Kaka! Hon har döpt dem själv *fniss*
    Man kan nästan gissa att din dotter är förtjust i fika...
  • spöke
    gormisen skrev 2008-07-17 17:04:32 följande:
    Lisa. Sen klippte jag hennes hår och kallade henne Erik.
    Vad praktiskt!
Svar på tråden Vad hette dina dockor?