• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • SeTa
    spöke skrev 2008-08-27 22:59:04 följande:
    Hihi, min lillebror ville också ha en negerlillebror... som han kunde spela fotboll. Jag dög visst inte. Snyft.
  • m1nn13

Alla mina tre dockor hette Maja.
    Badmaja (hon var av gummi och kunde både dricka och kissa... synd att hon möglade)
    Gamlemaja (hon var äldst men hette bara Maja från början)
    Finmaja (hon ade fin klänning och fint hår och kunde dessutom prata om man drog i ett snöre)

• m1nn13
    Maria222 skrev 2008-08-27 23:00:10 följande:
    Min docka hette Ledsen.
    Var hon det då? Min Gamlemaja var butter, hon hade surläpp. Rätt coolt tycker jag idag!
  • Silvertiger

Är också född -80 och hade en hel drös med dockor :)
    Några docknamn jag särskilt minns är
    - Monalisa
    -Lisa
    -Clownen
    -Rikard
    -Sabina
    -Petra

sedan fanns ju alla hundra gossedjur som var och en också hade ett eget namn! Hihi..

• Göteborgsbruden

Skrållan hette en, Sara en annan som var min favvo o sen Johan, min killdocka

Gravid (¯`°?.¸♥ BF 11/11-08 ♥¸.?°´¯) Väntar en flicka
  • Maria222
    m1nn13 skrev 2008-08-27 23:04:18 följande:
    Var hon det då? Min Gamlemaja var butter, hon hade surläpp. Rätt coolt tycker jag idag!
    Ja min mamma sa att jag alltid sa att dockan var ledsen... till slut kallade jag henne för Ledsen. Fast hon såg inte ledsen ut... men hon hängde med mig precis överallt!
    Mamma till Kevin född 0706.
  • E  S

Min första nalle som har vart mig en trogen vän i vått och tort heter klumpiga nallen. En gång skulle jag bjuda mina kompisar på kalas till min nalle och skickade då ut inbjudningar, en kompis mamma skrattde så nästan kissade på sig när hon läste att Helena var bjuden på fest till klupianalen (klup i analen).........

• E  S

E S skrev 2008-08-27 23:13:39 följande:

Min första nalle som har vart mig en trogen vän i vått och tort heter klumpiga nallen. En gång skulle jag bjuda mina kompisar på kalas till min nalle och skickade då ut inbjudningar, en kompis mamma skrattde så nästan kissade på sig när hon läste att Helena var bjuden på fest till klupianalen (klup i analen).........
    Förlåt Klumianalen (klump i analen) M föll bort
  • E  S

E S skrev 2008-08-27 23:14:48 följande:

E S skrev 2008-08-27 23:13:39 följande:
    Förlåt Klumianalen (klump i analen) M föll bort
    nu föll p!!
    Trött
Svar på tråden Vad hette dina dockor?