• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Fillay

Född i 83, och de namn jag kommer ihåg var Janet, Jenny, Jennifer och Jessica. Då var jag ungefär sju-nio år kanske. Det var lite exotiska namn, hihi.

• Tant Groda

Har bara döpt en av mina dockor när jag var liten. Var en pojkdocka som fick namnet OTTO och han fick alltid sitta i fängelse..hmmm..
    född 82

• nexie

min favvis hette: lilla bäbis Johan efter min kusin som föddes för tidigt och var jätteliten när jag var i dockåldern
    Tösens docka nu heter Elin eller ibland Emil efter kompisar på dagis

• bitte67

Jag minns bara namnet på min favvisdocka: Annalisa. Sedan hade jag en gul nalle som hette Ottis och en brunvit hund som hette Bibi. Jag är född -67...

• astalacasta

Mina dockor hette Anna och Petter.

Dotterns dockor heter Anna, Maja, Annabell Olsson, Olivia och Sabina.

Anna och Maja har hennes pappa döpt, så det kanske mer är "70-talistdocknamn". De andra tre har hon döpt själv.

• Okaa san

Cecilia och Annika :P

Life i fragile
  • mikalala

mats karolin och josef hette mina är föddi början av 80-talet

Dotterns favvo heter Marta efter fotbollsspelaren

• Shinku

När jag var liten hette min favorit docka, som var en porslinsdocka jag fått av mina morföräldrar, Marie.

Jag har även dockor nu :P
    Är nämligen stolt ägare till 5 asiatiska kulledsdockor, som är en sort sammlardockor. De heter Mahria, Mirabelle("Belle"), Michiru, Misaki och Miwako.

• Alvi

Jag hade en docka som var sååååå vacker, för hon var blond med bruna ögon.... Hon hette Jeanette...
    Sen hade jag en babydocka som hette Peter. Det var typ de enda jag hade. (Nej, vi var inte fattiga... )

Ule buku på er!
  • Bevabus

Min allra första docka var en stor ful sak som hette Tjejen
    Sen fick jag en vanlig docka som fick heta Lillan.
    Jag växte upp under 90-talet

Svar på tråden Vad hette dina dockor?