• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Hallonröd

Fia-Lotta (har jag kvar än,  min allra första docka)
    Monika
    Niklas

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Hallonröd
    Hallonröd skrev 2008-08-10 21:44:17 följande:
    Fia-Lotta (har jag kvar än,  min allra första docka)MonikaNiklas
    (Född på 60-talet)
  • javalady

Hade en barbie som var döpt efter en i Falcon Crest för det svallande håret (som jag var grymt avundsjuk på): Melissa!

Sedan hade jag en bebisdocka som hette Louise efter en kompis lillasyster för jag tyckte de var så lika!

Annars var det nog ganska blandade namn som förekom och inte så många dockor som hette samma gång till gång.

• Hallonröd
    Dino78 skrev 2008-06-19 10:32:23 följande:
    Jag kommer inte ihåg vad mina dockor hette. Hade en fav oritdocka men har inget minne av något namn alls! JagTROR att den kan ha hetat Karin men det kan också vara helt fel! Min dotter har två dockor, den ena heter Kajsa Isabell och den andra döpte hon till Tommy Körberg! Haha Men efter mycket övertalning från min sida att dockan INTE kunde heta så s¨å har hon nu bytt namn till Maja. Passar lite bättre...folk tittade konstigt på henne när hon sa att hon skulle hem och ta av Tommy Körberg kldäerna!
    *Hahahaha*.....cool dotter du har ......Tommy Körberg...*hahahaha*
  • ladydivine

Hmm, ja hade en docka som hette ömsom Melissa ömsom Kimberly när jag var liten. De va världens finaste namn tyckte jag =)

Min bror hade en docka som fick heta Stefan (efter våran morbror)

Min minsta lillasyster döpte sina docker till Linda och Susanne, sina andranamn, för hon tyckte dom var så fina ;)

Tror andra lillasysters docka fick heta Samantha....

• EowynAurora

jag minns bara att en av mina dockor hade namn, det var en docka med blå-rutig klänning med vitt förklädes-klänning som jag tyckte såg ut som madicken, så hon fick heta madicken

• ajmaj

Minns inga docknamn, men min högt älskade mjukishund hette Familjehunda. :)

• Firefairy

mina dockor hette Millan och Tanja
    lillebror döpte alla sina djur till xxx-is (typ sälis, hundis), vilket min bästa kompis son oxå gör nu :)

• Fiddle

De dockor jag kommer ihåg namnen på hette Maja, Jocke och Persson (fråga mig inte varför en hette Persson! hehe)

Och så såklart Skrållan!

• H J

Jag är född år 1981 och mina dockor hette tidsenligt Lisa och Ann. Mitt gosedjur hette Anders - döpt efter min 40-talistfar.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?