• spöke

Vad hette dina dockor?

Satt och funderade lite på vad mina dockor hette... och om det går trender även i docknamn.

Jag är född på 80-talet och mina dockor hette bl.a.Elin, Jenny, Tim, Anna, Frida, Lisa, Lena, Sara, Nina & Tina (tvillingdockor, trodde ju att tvillingar var tvungna att ha namn som rimmar ) och Fiddelippa (hade missuppfattat namnet Filippa lite grann )...

Sen hade jag några som var döpta efter dagiskompisar... Angelina, Lisette, Minna... Ganska typiska 80-talsnamn...

Vad hette dina dockor? Och vad heter dina barns dockor? Heter dockorna Tindra och Kevin pch sånt nu för tiden? (Och heter kanske nåt av dina barn samma som nån av dina dockor gjorde? )

Lite nyfiken bara...

• Svar på tråden Vad hette dina dockor?
  • Millric

mina dockor kommer jag inte ihåg om jag hade namn på dem... men min dotter som är 3år, har en bäbis-docka som hon har döpt till Sune
    så hos oss är det inte årtals relaterat =)

• natta84

Hade en pojkdocka som jag kallade Andreas

• Hallonböna
    Karl-Astrid var min bästa docka, en stor bebisdocka med tygkropp och ben, armar och huvud i plast. Jag såg den som en pojke och fattade inte förrän jag var rätt gammal att han hade en lite märkligt namn.
    (¯`°♥?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?ღ. Mammas Gullgryn .ღ?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?♥°´¯)
  • tinna

Jag minns bara namnet på en av mina dockor och hon hette Linda. Jag är född -77. Min lillebrors docka hette Josefin, han är född -79.

Mina barn har inga namn på sina dockor, som dom f ö aldrig leker med heller. Men sonen har en stor mjukisgeting (eller nån insekt iaf) som heter Vera. Sottern har en gul nalle som hon fiskade upp med en sån där krok i en låda (som i Toy story) på Busfabriken i Linköping. Den hetter kort och gott Bus. Men dockorna har som sagt inga namn.

• Hallonböna

mina andra dockor hette Maja, Lilla-Maja, Maria-(med-långa-håret), Anna, Skrållan, Joakim, David...
    det var också på 80-talet

Min brorsdotter som är 7 har en docka som heter Julia vet jag.

(¯`°♥?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?ღ. Mammas Gullgryn .ღ?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?♥°´¯)
  • IHateYourFace

Jag hade en docka som hette "Nicke", efter min bror. En kåldocka som hette Maria tror jag & ett troll som hette Buffy.

Nicke heter numera Dingo-Bang. De har min son bestämt. Lite originellt, så som de ska vara nu.

• Måne och Sol

Min älsklingsdocka i barndomen hette Katitzi. Hon hade en bror som hette Tjompe, och båda var av celluloid (stavning?) Har ingen aning om var jag hittade namnen.
    Sen hade jag förstås gosedjuret Vargo och gosedjuret Misse. De sistnämnda var alltså leksakshund och leksakskatt, då.

Svar på tråden Vad hette dina dockor?