• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Baammbbii
    Ellen Karamellen skrev 2008-06-29 22:50:01 följande:
    Det låter ju bra i alla fall... Ungefär hur gamla var dina två första pojkar då de slutade ha så ont?
    Åååå nu minns jag inte exakt det är ju ca 10 o 7 år sedan.... men det va mellan dom va 2 o 3 månader
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Ellen Karamellen

Ja, Ellen är ju bara drygt tre veckor nu, men jag hoppas då att det inte håller i längre än för dina pojkar!

Ellen bestämde sig för att vara vaken en hel del av natten i natt, så idag är jag TRÖTT!! Hoppas kunna ta igen lite under dagen...

• cissi j e

kanske en dum fråga, men vad är det miniform gör igentligen. minskar de gasbildning i tarmen eller? Elsa har haft en lugn helg, har inte gett henne ad droppa

• cissi j e

cissi j e skrev 2008-06-30 13:38:20 följande:
    [citat]
    kanske en dum fråga, men vad är det miniform gör igentligen. minskar de gasbildning i tarmen eller? Elsa har haft en lugn helg, har inte gett henne ad droppa

Elsa är dock fortfarande VÄLDIGT gasig i magen, hon låter som en hel karl...är det något som miniform kan råda bot på?

• Baammbbii
    cissi j e skrev 2008-06-30 13:38:20 följande:
    Citat från fass

"Gasansamlingar i mag-tarmkanalen anses vara en av huvudorsakerna till spädbarnskolik.

Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen.

Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling."

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • cissi j e

Tack för det, ska nog ta en tur till apoteket redan idag...

• Amlin

HEjsan

Jag tror att semperdropparna haft lite effekt redan efter 2 dygn. Hon är inte bättre utan tvärt om, hon har fått fart på magen. Förr han hon kunnat kämpa i timmar med en körig mage. Nu knastrar och brakar det om henne ordentligt på nätterna. I längden kan det nog bli riktigt bra om magen kommer igång på stackaren. Nu dubblerar vi alltså, både minifom och semperdroppar.

Jag är 29 och har nyligen fått mitt första barn, nästan en hel månad är hon!

• Ellen Karamellen

Flera av er pratar om att era barn blir mullriga i magen av minifomet - Ellen är också rumlig i magen. Fiser som besatt ibland! Kan det vara minifomet? Hon sväljer så otroligt mycket luft när hon äter, så jag har antagit att hon har ont i magen bland annat på grund av detta. Minifomet hjälper säkert, men ska man dra ner på det lite kanske, om det nu gör henne så mullrig? Eller är det minifomets rätta effekt...? Vi får prova att ändra dosen och se, helt enkelt...

• Amlin

Vi började med minifom pga att hon var gasig och hade magknip så jag tror inte att det är minifomet som är problemet. Däremot har inte minifom fungerat fullt ut mot mullret och magknipet.

• Ansso
    Ellen Karamellen skrev 2008-06-22 20:40:16 följande:
    Hej!Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!
    Hej

Här har ni en till nybliven mamma ! Jag är 27 år & fick våran 3:e tösabit för 5 veckor sedan, 17:e Maj
    Bor inte i Norrköping men däremot 1,5 mil utanför Är mkt i Norrköping
    Isabella-99Tilda-02Linnéa-08
Svar på tråden Mammor i Norrköping??