• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Aljen

tackar! kul äntligen lite norrköpingsfolk, hoppas vi blir ett gäng som sen kan träffas, jag bor på landet och har stor gräsmatta, perfekt för ett helt gäng mammor o bebisar

• Baammbbii
    Aljen skrev 2008-06-28 18:49:56 följande:
    tackar! kul äntligen lite norrköpingsfolk, hoppas vi blir ett gäng som sen kan träffas, jag bor på landet och har stor gräsmatta, perfekt för ett helt gäng mammor o bebisar
    jag är föresten 31 år o har 3 barn... varav 2 är rätt stora o bor varannan vecka hos oss....
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Amlin

Välkommen!

Tack för tipsen. Vår lilla flicka skriker ibland men har sedan vi började med minifom mest haft sådana "kämparnätter" som du beskriver Baammbbii. Hon ligger och gnyr och låter samtidigt som hon tar i så hon blir röd i ansiktet och sparkar med sina ben som små trummpinnar. Sen så har hon på nytt fått vissa nätter då hon skriker. Det käns otroligt frustrerande när jag inte kan identifiera några nya livsmedel som jag kan knyta det till utan jag har verkligen ätit samma saker som vanligt.

Vi köpte semperdroppar nu, tänkte att det är värt ett försök. Minifom är vi uppe i 15 droppar och kommer väl inte öka på dem i nuläget, mest för att kunna veta om det är semper eller minifom som ligger bakom en eventuell förbättring.

Jag håller helt med dig Ellen. Man är så maktlös när de har ont och inget hjälper, hela min syfte just nu är ju att trösta och hjälpa det lilla livet och så kan jag inte! Dessutom känner jag en viss skuldkänsla över att det troligen är något jag ätit som ligger bakom. Jag vet att det är en irrationell känsla men den är svår att skaka av.

• Baammbbii
    Amlin skrev 2008-06-28 20:55:10 följande:
    Välkommen!Tack för tipsen. Vår lilla flicka skriker ibland men har sedan vi började med minifom mest haft sådana "kämparnätter" som du beskriver Baammbbii. Hon ligger och gnyr och låter samtidigt som hon tar i så hon blir röd i ansiktet och sparkar med sina ben som små trummpinnar. Sen så har hon på nytt fått vissa nätter då hon skriker. Det käns otroligt frustrerande när jag inte kan identifiera några nya livsmedel som jag kan knyta det till utan jag har verkligen ätit samma saker som vanligt. Vi köpte semperdroppar nu, tänkte att det är värt ett försök. Minifom är vi uppe i 15 droppar och kommer väl inte öka på dem i nuläget, mest för att kunna veta om det är semper eller minifom som ligger bakom en eventuell förbättring. Jag håller helt med dig Ellen. Man är så maktlös när de har ont och inget hjälper, hela min syfte just nu är ju att trösta och hjälpa det lilla livet och så kan jag inte! Dessutom känner jag en viss skuldkänsla över att det troligen är något jag ätit som ligger bakom. Jag vet att det är en irrationell känsla men den är svår att skaka av.
    jag upplevde/upplever att sempers va/är bättre... Tyckte bara att lillen blev grymt *bullrig* i magen av minifom... Lillen Bajsa ju typ 10-12 ggr om dagen men väldigt lite åt gången så därför testa vi minifom för att se om han kunde få ut större lass o kanske inte behöva bajsa såååå många ggr som det blev men det blev ingen skillnad alls.... Nu har jag slutat amma o ger bara ersättning o nu bajsar han 1 STORT lass varje dag o får 5 droppar av sempers dagligen

Lycka till o hoppas magbesvären snart ger med sig... som tur är brukar det bli bättre när dom blir lite äldre
  • Soffis79

Kikar in hos er! Har själv en 3-veckors Gustav och en 1,5-årig Edwin Han har vattkoppor nu så vi är mest hemma och inne om dagarna, SÅ långsamt!

Edwin 070110 Gustav 080605
  • Aljen
    Baammbbii skrev 2008-06-28 18:54:45 följande:
    jag är föresten 31 år o har 3 barn... varav 2 är rätt stora o bor varannan vecka hos oss....
    Jag är 27 år och alva 6 mån är mitt första barn.
  • jamarl

titta dar ELLEN, nu har det ju kommit ganska manga mammor fran norrk.!

jag "hamna" har av en liten annorlunda orsak an hur jag lever nu. flytta hit (int prcis hit, men hit till england) efter studenten i 2005 och jobba som flygvardinna. och sa traffa jag james och sa fick vi lille harry.

har precis kommit tillbaka fran en midsommar i norrk, och vi halsa pa mycke folk ute i krokek och svartinge och james ar helt foralskad i svenska hus =) om hur lite (jamfort med har) de kostar och hur annorlunda allt ar. har ar ju alla rum minimaliska och ALLT ar byggt utav tegelstenar. sa nu ar han inne i spara-mode =) vill jattegarna att harry ska ga i svensk skola.

• Ellen Karamellen

Vad roligt att vi börjar bli några stycken! Välkommen, Aljen, som sagt var! Att träffas framöver tycker jag låter riktigt roligt! Och välkommen Soffis79 - vattkoppor låter inte ALLS kul! Hoppas ni blir av med dem snart.

Jag tror inte jag har sagt det förut heller, men jag är 33 år och Ellen är mitt första barn.

Jamarl - kul att din james gillar det svenska stuket - alltid roligt att höra någon annans åsikt om det svenska. Man är ju lite insnöad själv och har svårt att se det objektivt.

Vi hade en skrikkväll igår och stackars Ellen hade riktigt ont. Som tur är höll det inte i så jättelänge, men samvetet, som ni säger, känns ju inte så bra - det var alldeles säkert en reaktion på vad jag ätit. Kan inte låta bli att känna mig riktigt skyldig. Hoppas på en bättre kväll idag...

• Baammbbii
    Ellen Karamellen skrev 2008-06-29 20:40:40 följande:
    Vad roligt att vi börjar bli några stycken! Välkommen, Aljen, som sagt var! Att träffas framöver tycker jag låter riktigt roligt! Och välkommen Soffis79 - vattkoppor låter inte ALLS kul! Hoppas ni blir av med dem snart.Jag tror inte jag har sagt det förut heller, men jag är 33 år och Ellen är mitt första barn.Jamarl - kul att din james gillar det svenska stuket - alltid roligt att höra någon annans åsikt om det svenska. Man är ju lite insnöad själv och har svårt att se det objektivt.Vi hade en skrikkväll igår och stackars Ellen hade riktigt ont. Som tur är höll det inte i så jättelänge, men samvetet, som ni säger, känns ju inte så bra - det var alldeles säkert en reaktion på vad jag ätit. Kan inte låta bli att känna mig riktigt skyldig. Hoppas på en bättre kväll idag...
    usch det känns ju inte bra när dom skriker o inget hjälper o tillslut vet man ju inte vad man ska göra för att hjälpa det lilla livet...
    vi har haft en himla tur med lillsnuffen... han skriker väldigt väldigt sällan o han är nöjd med det mesta... mina 2 äldre killar hade ju båda kolik så jag vet hur hemskt det är när dom skriker otröstligt....

Men jag lovar!!!! det blir bättre o dom slipper ha ont!
Svar på tråden Mammor i Norrköping??