• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Ellen Karamellen

Hej Ansso! Välkommen och grattis till tösabiten! Hoppas allt går bra för er.

Jg ser fram emot den dagen vi börjar få lite rutinerhär - i dagsläget är det inte helt lätt att planera dagen och hålla tider . Ni som har lite "äldre" barn - när började ni få till lite rutiner?

• Soffis79

Angående kolik kan jag inte annat säga än att jag lider med er. Mina söner har tack och lov klarat sig utan, men syrrans pojke hade det i 9 månader, såg hur jobbigt de hade det. Det enda man kan trösta sig med är väl att det går över, men det är väl lätt för mig att säga.
    Angående rutiner så tyckte jag att det tog ett par månader, svårt att säga hur länge, eftersom de ändrar på sina vanor så fort man tycker att man fått in dem Men jag tyckte det blev skillnad efter att jag slutat amma när Edwin var 8 månader, att han började sova hela nätter och så.

Edwin 070110 Gustav 080605
  • Uller

Hej!

Jag är ytterligare en Norrköpingsbo. Bor ute i Svärtinge.
    Har 3 barn 51/2 3 och snart 3 månader. Född 8/4.

• cissi j e

Vi kom in i rutiner ganska snabbt, efter tre veckor hade jag lärt mig Elsa ganska bra. Sen blev det ju lite si och så med att hålla sig till rutiner efter det att skolan slutade. Storasyster fick sommarlov och man fick tänka om. Nu tycker jag vi har kommit in i en bra lunk igen.

• jamarl

min harry tog det kanske ca 6 veckor nar rutinerna foll pa plats. och i och med det borja han sova genom natten ocksa, otrolig tur jag hade med honom. vakna natter ar inte min specialite =)

• cissi j e

Nu har jag bokat in Elsa och mig på babysim, det ska bli så otroligt kul, kan knappt bärga mig till augusti. =)

• Blomman76

Läste om några som hade lite problem med magen på sin bebis, här kommer tips från mig som jag inte skulle ha klarat mig utan! Min tjej är nu 9 månader o mår jättebra i magen idag.
    Köp Minifoam och Sempers magdroppar, jättebra om bebisen har luft i magen och gaser.
    Ge 20 droppar Minifoam, men kör på 5 droppar Semper som det står. Tar nån dag, sen funkar det superbra! Dem fiser och rapar och sover mycket bättre!! Jag hade ej överlevt utan dessa preparat som ej kan skada bebisen på något vis. Finns att köpa på Apoteket. Jag har dubbelkollat om barnet kan ta någon skada av att man tar båda sakerna samtidigt o alla säger samma sak, att det är ok o köra Minifoam o Semper magdroppar samtidigt!
    Min BVC sköterska rådde mig när min bebis var liten att överdosera Minifoamen till minst 20-25 droppar i början o det funka superbra, sen gick jag ner till ca 15 droppar o så ökade jag vid behov! Lycka till o njut av bebistiden, det går så fort!! Kram!

• Uller

Cissi vilken babysim ska du gå på vi har okså anmält oss till tummelisa. På onsdagar i höst

• cissi j e
    Svar på #58
    Det blir på Tummelisa fast på tisdagar. Jag är väldigt förväntansfull måste jag säga, hoppas bara Elsa kommer att gilla det.
  • Ellen Karamellen

Verkar variera en hel del, det där med rutiner... Jag får helt enkelt hoppas på att Ellen är snabb i det avseendet...

Vi har precis haft en skrik-match igen och jag är helt slut. Stackars liten hade ont i magen, men sover nu. Skönt. Hoppas det är slut på det onda för ikväll i alla fall.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??