• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • Amlin

Hejsan. Jag bor också i Norrköping. Har en dotter på dryga 3 veckor. Gjorde faktiskt hörseltestet igår så vi måste legat inne på BB ungefär samtidigt gissar jag.

• Ellen Karamellen

Vi bor i lägenhet, men har turen att ha en hiss som går ända ner till marknivå, så man går rakt in i den utifrån. Inser nu att vi hade fått det riktigt jobbigt utan den...

Hörseltesten gick bara bra - Ellen verkar höra som hon ska. Skönt. Ellen är 20 dagar i dag och jag tror att det är normal tid för ett hörseltest här i Sverige - någon annan som vet mer??

Amlin - om vi inte låg på BB samtidigt, så måste vi missat varandra precis! Jag låg där från den 6 juni till den 8 juni. Du då?

Ellen kan fortfarande ha sina strl 50 kläder, men med tanke på vilken takt hon växer i, så är det nog inte så länge till... Men det är ju så klart skönt att hon växer som hon ska. Senaste BVC-kollen visade plus 270 g på 6 dagar, så nog går det undan...

Hertfordshire vet jag var det är men Hertford har jag ingen koll på alls... Hur kommer det sig att du hamnade just där, jamarl?

• Amlin

Jodå vi missade nog varandra precis, eller snarare jag åkte hem den dag du kom. Festligt!

Min lilla flicka har fortfarande 50-56 men hon är ett ritigt litet matvrak och går upp i ett rasande tempo hon med så vi får se hur länge de sitter på som de ska.

Jag har förstått att man gör hörseltest vid lite olika tid i olika landsting. En kompis till mig gjorde testet när de åkte hem från BB och här verkar man göra det efter ett par veckor.

• Ellen Karamellen

Tyckte att Ellen var så liten när hon kom, men jag inser redan nu att hon kan ha vissa nya kläder som jag tyckte var för stora i början...

Amlin - har din lilla flicka fått ett namn ännu? Det var riktigt svårt att bestämma sig, tycker jag. Man ska ju stå för det namnet ett antal år framöver

• Amlin

Jodå, hon har fått namn. Jag är däremot lite försiktig med vilka uppgifter jag lägger ut på familjeliv både i trådar och i presentationen. Eftersom jag inte är plusmedlem och därför inte kan styra över vem som läser vad ens i min presentation. Namn är en sak jag inte lägger ut. Men de jag "lär känna" över FL kan jag givetvis inboxa till om man är nyfiken över något speciellt.

Vi hade diskuterat ett antal namn ganska länge, både flick och pojknamn, och var rätt överens om vilka kandidater som fanns. När hon sen kom ut fanns det bara två namn kvar. Det blev ett tilltalsnamn och ett mellannamn. Men visst är det svårt, innan förlossningen så tog vi gott om tid på oss att hitta rätt namn!

• Baammbbii

vi bor oxå i lägenhet fast på markplan... bor nära idrottparken..

Hehe Melvin har gått upp till stl 62 nu... lilla knubbis *L* fast han är ju 2,5 månad oxå...

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • cissi j e

Var på bvc idag och gjorde läkarundersökning. Allt såg jättebra ut och hon väger nu nnästan 5 kg och vuxit 8 cm, inte konstigt att stl 50 är för litet. Skönt att allt var bra.

Jag har en undran, är det någon mer som har en bebis som får ont i magen av AD-dropparna? Elsa klarar inte av dem alls, fick tipps av BVC att testa de vattenlösliga i stället, hoppas hon tål dem bättre.

• Amlin

Cissi j e: Nej vad jobbigt! Vi har haft problem med magknip som vi fått försöka mota med minifom. Hoppas verkligen att hon inte behöver reagera på AD dropparna sen! Vi ska börja med dem om några dagar.

• Baammbbii

Melvin har inte reagerat på AD dropparna... men vi ger sempers magdroppar varje dag (gav även minifom i några veckor för o se om han bajsa lättare men det gav inget resultat)

Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • Ellen Karamellen

Vi har inte börjat med AD-dropparna ännu - man skulle ju vänta tills barnet är en månad, vad jag minns.

Hur gamla var era barn när ni bytte från storlek 50 till 56?

Amlin - är helt med på det där med namn. Förstår vad du menar.

Svar på tråden Mammor i Norrköping??