• Ellen Karamellen

Mammor i Norrköping??

Hej!

Jag blev mamma till lilla Ellen för drygt två veckor sedan. Finns det fler "nyblivna" mammor i Norrköping? Vore kul att ha någon att prata med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 19:40
    Här är vi i tråden!

Mina 3 M: Caroline 31 år Klocket Marcus 10 år Maximillian 7½ år Melvin 4½ månad sambo med Melvins pappa

PitraPi: Petra 30 år, bor i Ensjön med sambo. Mamma till Emil 3 mån

Soffis79: Sofia 29 år, mamma till Edwin 1,5 år och Gustav 3 månader. Bor på Kungsgatan

Ansso : Anna 28 år , mamma till Isabella 9 år, Tilda 6 år & Linnéa 3,5 mån. Gift.

Dysch: Ulrica 32år bor i Ljura, mamma till Denniz 4½mån

Ellen Karamellen: Lina, 33 år, bor nära centralstationen, mamma till Ellen, snart 3 månader.

Välkommen att haka på tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 09:31
    Orkidé85: Johanna 23 år bor på öster med sambo (snart Oxelbergen), Mamma till August född 080613.

Erikaw: Erika 27, bor i Pryssgården m sambo. Mamma till Emma född 11 juli

Cissi j e: Cecilia 27 år, bor i Rambodal .mamma till Elsa 3,5 månad och bonusen Linn 9 år, Gift.

• Svar på tråden Mammor i Norrköping??
  • cissi j e

Tyvårr verkar det som om Elsa inte fixar de vattenbaserade heller. hon fick dem vid tio i morse och hon har skrikigt sedan ett, stackare. får ge det några dagar, blir det inte bättre får jag ringa bvc på måndag. Tycker så synd om henne när hon skriker och jag inte kan hjälpa henne.

• Baammbbii
    cissi j e skrev 2008-06-27 14:41:29 följande:
    Tyvårr verkar det som om Elsa inte fixar de vattenbaserade heller. hon fick dem vid tio i morse och hon har skrikigt sedan ett, stackare. får ge det några dagar, blir det inte bättre får jag ringa bvc på måndag. Tycker så synd om henne när hon skriker och jag inte kan hjälpa henne.
    Men hur gamal är hon nu??
    Mina 3 Pojkar Är Det Finaste & Värdefullaste Jag Har!
  • cissi j e
    Svar på #22
    hon är 6 veckor
  • Baammbbii
    cissi j e skrev 2008-06-27 16:55:26 följande:
    Svar på #22hon är 6 veckor
    Det är ju jättevanligt att bebisar får lite ont i magen (kolikaktigt)

Mina 2 äldre killar har båda haft kolik så jag förstår att det är jobbigt när den lilla älsklingen skriker utan att man vet varför....

Du kanske skulle testa o ge dom i kväll... se om hon skriker iaf el om hon börjar skrika en stunde efter hon fått dom i kväll iaf....
  • Amlin

Vi har haft ytterligare en skriknatt trots att jag inte ätit något annat än vanligt och trots att vi ökat på minifom dropparna för några dagar sedan. Visst var det någon i tråden som använde semperdroppar?

Jag undarar lite, hur fungerar de? Kan man använda både minifom och semper eller tar de ut varandra? Någon som vet? JAg lider så med den lilla stackaren och dessutom blir ju vår sömn rätt begränsad...

• Ellen Karamellen

Ellen har också ont i magen ibland, men mer sällan nu. Hon svälje så otroligt mycket luft när hon äter... Vi ökade på dosen minifom till drygt 20 droppar (en del sitter ju alltid kvar på skeden...) och började använda semperdroppar också. Vår barnmorska rekommenderade att vi använde båda - de verkar på olika sätt enligt henne. Minifom bryter ner luftbubblorna i magen och semperdropparna arbetar visst med bakteriekulturen i magen. De är alltså olika och påverkar inte varandra. Något jag tyckte var bra att veta också är att man inte kan överdosera minifom (inom rimliga gränser så klart), utan det går bra att öka på dosen lite till om det inte är tillräckligt. Det var nytt för mig i alla fall. Det är så hemskt när hon gråter och har ont och det inte finns så mycket man kan göra för att hjälpa henne. Jag känner mig så maktlös!

• Baammbbii
    Amlin skrev 2008-06-28 11:17:13 följande:
    Vi har haft ytterligare en skriknatt trots att jag inte ätit något annat än vanligt och trots att vi ökat på minifom dropparna för några dagar sedan. Visst var det någon i tråden som använde semperdroppar? Jag undarar lite, hur fungerar de? Kan man använda både minifom och semper eller tar de ut varandra? Någon som vet? JAg lider så med den lilla stackaren och dessutom blir ju vår sömn rätt begränsad...
    visst kan du ge både minifom o sempers magdroppar...

Sempers droppar ska man ge 5 droppar per dag
    Minifom sa min bvc att jag kunde ge upp till 40 droppar innan varje amning... jag gav 30 droppar innan varje amning... vi gav det för att lillen skulle få lättare att bajsa (han skrek inte av magknip.. el skrek inte alls.. han knorra o kämpa) men det gav ingen större verkan så vi sluta med dom efter ca 1 månad o ger bara sempers nu...
  • Aljen

Jag bor utanför norrköping, vid ensjön, har en dotter som är 6 mån. vill gärna surras alt träffas

• Baammbbii
    Aljen skrev 2008-06-28 18:42:26 följande:
    Jag bor utanför norrköping, vid ensjön, har en dotter som är 6 mån. vill gärna surras alt träffas
    Välkommen säger jag som oxå är rätt ny i tråden
  • Baammbbii
    Baammbbii skrev 2008-06-28 18:46:55 följande:
    Välkommen säger jag som oxå är rätt ny i tråden
    Garvar... ehh hela tråden är ju rätt ny
Svar på tråden Mammor i Norrköping??