Badbollen skrev 2008-07-08 11:20:54 följande:
ja faktiskt. jag menar jag skulle förmodligen inte klara av att hantera en ferrari, därför borde jag inte ha en. För jag kan inte maximera vad bilen står för. Varför ha den på parkeringen bara för att vara grym " kolla jag har en ferrari" är inte det den är till för. Samma sak med hundar..eller dom flesta djur överhuvudtaget. man måste veta hur dom ska skötas och tas hand om för att det ska bli rätt.
jag förstår precis vad du menar
Det är heller inte så många som berättar om baksidan av hunderiet, utan det är bara det fina som ska framlysas..
Hur mycket man fått jobba för att ev få en rumsren hund, hur många nätter man fått gå upp för att gå ut med hunden.
När hunden varit så kass i kistan att han lackat hela hemmet.
Eller när man MÅSTE gå ut, fast man är magsjuk och det är -20grader ute och snöstorm, för hunden lär ut och rastas.
Att man faktiskt kan få lov att jobba med sin hund, för att få den att gå fint i kopplet, och klara av att gå i koppel fast den ser andra hundar osv osv..
Ja det finns alltid en baksida av allt, och baksidan av hunderiet är nog allt jobb man får lägga ner på sin hund, för att faktiskt få en "normal" hund.
Tror det skulle skrämma bort en del med.