• Litetdahl

Var observant för dessa raser...

Lägger ut denna statistik eftersom det finns fler än jag på FL som är värnar om min familjs och mina hundars säkerhet på gatorna. Detta kan ge en ledtråd till när det är dags att gå en omväg på gatan...

www.dogbitelaw.com/Dog%20Attacks%201982%20to%202006%20Clifton.pdf

(Källa: Amerikanska www.dogbitelaw.com)

Pit bull terrier och Rottweiler toppar inte helt oväntat. Trodde däremot inte att Wolf hybrid och German Shepherd skulle komma så långt upp...

• Svar på tråden Var observant för dessa raser...
  • Splach
    Rottis77 skrev 2008-07-08 12:56:28 följande:
    Nä, jag vet ju ingenting om hundar..............helt jäklas okunnig!!!! Nu tänkte jag helt frisk hund, folk verkar ju tro att hunden bits pga vilken ras det är.
    varför skriver du inte det då?
    Istället för att skriva
    Rottis77 skrev 2008-07-08 12:43:01 följande:
    En hund (oavsett ras) biter INTE om den är rätt uppfostrad......
    DÅ drar du ALLa hundar över en o samma kant, oavsett om dom är sjuka eller ej.
  • Badbollen
    Splach skrev 2008-07-08 13:21:41 följande:
    en liten undersökning..Dock ej i sverige, men närmare sverige än undersökningarna i USAwww.expressen.se/husdjur/1.1223163/radd-for-r...
    Splach

får jag säga halleluja?? *fniss*
    Ska mycket mer till innan en större hund biter
    detta tycker jag va en bra mening son stod i artikeln
    "kamphundar är hundar som tränas för kamp."

Så snälla lägg ner attityden om att alla pitbull, amstaff osv är kamphundar.
    Hunden är vad man gör den till!!!!!!!!
  • Badbollen

Splach

Menar inte att du ska lägga ner attityden utan dom andra i denna tråd som anser att" kamphunden" är såååå farlig

• Rottis77
    Splach skrev 2008-07-08 13:20:38 följande:
    DÅ drar du ALLa hundar över en o samma kant, oavsett om dom är sjuka eller ej.

Har man en hund som biter pga sjukdom och har kvar den i livet, då är man en dålig hundägare enl mig, för då lider hunden för mycket.

Så när jag skrev som jag gjorde menar jag en frisk hund, inte en som kanske har svåra höftsmärtor.

• logg81
    Rottis77 skrev 2008-07-08 13:37:06 följande:
    Har man en hund som biter pga sjukdom och har kvar den i livet, då är man en dålig hundägare enl mig, för då lider hunden för mycket.
    Så när jag skrev som jag gjorde menar jag en frisk hund, inte en som kanske har svåra höftsmärtor.
    Vår tik skulle lätt hugga. Hon har ett stort problem. Men hon skulle inte göra det för att hon är sjuk utan för att hon är en mycket rädd liten dam.
  • Zaria
    Badbollen skrev 2008-07-08 13:10:51 följande:
    Hade du haft en "kamphund" som du uttrycker det hade du aldrig generalliserat och skrivit " jag tror" osv. jag skrev inte att du inte har erfarenhet av hund. Däremot tvivlar jag på att du har erfarenhet av att äga en sån sån här typ av hund som du kallar " Kamphund".Det är DU som kallar mig okunnig, medans du själv "tror" saker och ting om denna typ av hund.Jag anser då att den okunniga i detta är DU som inte har en sån här hund. Och att då påstå att jag är okunnig i detta?! Hur hänger det ihop?
    Haha,som sagt vad vet du vad jag ägt,inte ägt? Vad jag har för erfarenhet eller inte?

Du är ju bara för skrattretande,och vet du,jag tror faktiskt inte din hund finns mer än i din fantasi.
    Inte mycket fakta du skrivit är det minsta rätt förutom möjligtvis det du kopierat från andra sidor. =)
  • Zaria
    logg81 skrev 2008-07-08 12:27:06 följande:
    Förhoppningsvis finns det fler bra exempel än dåliga. Jag vägrar iaf att tro annat...
    Förhoppningsvis.

men tycker endå inte man kan döma en hel ras pga att man träffat ett exemplar däremot finns det som du säger en rastandard.

Men många är väldigt snabba med att döma och många har inte kunskap om rasen de talar om. (syftar inte på dig men överlag)
  • Badbollen
    Zaria skrev 2008-07-08 14:04:22 följande:
    Haha,som sagt vad vet du vad jag ägt,inte ägt? Vad jag har för erfarenhet eller inte?Du är ju bara för skrattretande,och vet du,jag tror faktiskt inte din hund finns mer än i din fantasi.Inte mycket fakta du skrivit är det minsta rätt förutom möjligtvis det du kopierat från andra sidor. =)
    Det jag kopierat är fakta om rasen, sen har jag skrivit om erfarenheter av min hund. Tycker du gick över gränsen ganska hårt i detta inlägget.
    Under bältet verkar vara din specialitet. Lämnar denna tråden nu..
  • Rottis77
    logg81 skrev 2008-07-08 13:49:25 följande:
    Vår tik skulle lätt hugga. Hon har ett stort problem. Men hon skulle inte göra det för att hon är sjuk utan för att hon är en mycket rädd liten dam.
    Det är ju inte kul.
Svar på tråden Var observant för dessa raser...