• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • Lotta71

Har jobbat på Lidl i 3 år.
    Frukt o  grönt är mycket bra. All dricka är oxå väldigt bra o billig.
    Glassen, en massa olika goa sorter, dock ej isglass.
    Allt pålägg o korv mm har väldigt hög kvalite med hög kötthalt.
    Blöjor o tvättlappar suveräna!
    Laxfilen godast av alla laxar. Massa goda fiskar!
    Mycket kakor o godis, brett utbud av det.
    Städsakerna bra o billigare än normalt.

Lidl har MYCKET kontroller på datum o färskhet hela tiden. I våran butik i Älmhult hittar du aldrig nåt med taskigt datum. Skönt att slippa titta på det hela tiden !
    Fler o fler upptäcker Lidl o det är kul för det är en riktigt fin affär. Enda nackdelen att ännu finns inte allt där. Men det blir större sortiment snabbt så snart kanske

Ut o njut av sommaren!
  • DCLXVI

Maskindiskmedel, nattblöjor, småtetror med typ festis, lite choklad ibland...

• Lotta71
    SCSI skrev 2008-08-20 21:50:09 följande:
    De hade ett svart flytande tvättmedel tidigare på Lidl som jag ÄLSKAR lukten på... men jag har inte sett det på länge?
    Det finns tyvärr inte längre ! Mååånga har frågat efter det!
    Ut o njut av sommaren!
  • DCLXVI

Ja just ja!! Glömde ju glassen, "Bourbon vanilla" den i blå plastlåda.

• Lotta71
    Perfect girlfriend skrev 2008-08-14 10:43:07 följande:
    MaryD: Ja det finns Scan och den är svensk.
    Frågan är om man törs köpa svensk !
    I Tyskland har de mycket hårdare kontroller än vad vi har i Sverige!
    Ut o njut av sommaren!
  • Lotta71
    MaryD skrev 2008-08-14 10:42:29 följande:
    Men är köttfärsen svensk? Eller "törs" man köpa icke svenskt kött?
    Frågan är om man vågar köpa svensk !
     I Tyskland har de MYCKET hårdare kontroller än vi har i Sverige !
    Ut o njut av sommaren!
  • ludenben

Jag köper ost, bregott, te, köttpålägg. Men ingen veckohandling utan enstaka varor bara.

• Lotta71
    DCLXVI skrev 2008-08-20 22:07:10 följande:
    Ja just ja!! Glömde ju glassen, "Bourbon vanilla" den i blå plastlåda.
    Den godaste jag någonsin har smakat!!! Den brukar alltid få bäst i tester :-P!
    Ut o njut av sommaren!
  • Virriga Vera
    Lotta71 skrev 2008-08-20 22:10:14 följande:
    Frågan är om man vågar köpa svensk ! I Tyskland har de MYCKET hårdare kontroller än vi har i Sverige !
    Framförallt så har ju deras korvar mycket högre kötthalt än den svenska.
  • ludenben

så du jobbar på lidl. Har kunderna i er butik fattat att man inte gör på samma sätt i kassan när man packar varor?? Det har de inte här utan de packar på samma sätt som på ica fast det inte finns nåt band som varorna åker ner på när man betalat. kassapersonalen får vänta på att ta nästa kund innan de föregående har packat allt i sina påsar.

Lotta71 skrev 2008-08-20 22:02:05 följande:
    Har jobbat på Lidl i 3 år.Frukt o  grönt är mycket bra. All dricka är oxå väldigt bra o billig.Glassen, en massa olika goa sorter, dock ej isglass.Allt pålägg o korv mm har väldigt hög kvalite med hög kötthalt.Blöjor o tvättlappar suveräna!Laxfilen godast av alla laxar. Massa goda fiskar!Mycket kakor o godis, brett utbud av det.Städsakerna bra o billigare än normalt.Lidl har MYCKET kontroller på datum o färskhet hela tiden. I våran butik i Älmhult hittar du aldrig nåt med taskigt datum. Skönt att slippa titta på det hela tiden !Fler o fler upptäcker Lidl o det är kul för det är en riktigt fin affär. Enda nackdelen att ännu finns inte allt där. Men det blir större sortiment snabbt så snart kanske
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?