• Marlene B

Vad handlar du på Lidl?

Jag är en som vill ha hög kvalité på matvaror men är ändå inte rädd för att testa något nytt, testar jag inte så vet jag ju inte vilket som är bäst och dyrast behöver inte alltid vara bäst har jag lärt mig.

Jag har aldrig satt min fot på Lidl men tänkte att man kanske skulle testa den affären en gång och se vad man hittar.

Vilka produkter finns på Lidl som du tycker andra borde testa?

• Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?
  • eliisabet igen

Blöjorna är bra och deras vaniljglass är jättesmaskig. Massa E-ämnen och grejer i men den smakar jäääättegott

• War

Kan fö säga att Lidls köttbullar tillverkas av Dafgårds här i Sverige och är inte alls äckliga utan helt ok.

Måste dessutom rekommendera deras mexikanska nötblandning, toppen till fredagsölen.

• Rigmor Mortis

De har kalasgoda fempack småchokladkakor. Alldeles lagom stora! Och grönsakerna brukar hålla bättre kvalitet än i andra affärer.

• War

Har idag köpt dom rekommenderade hoppdjuren, bidde en elefant och en häst.

• tilda den vilda

var där igår o handlade en del, kan inte låta bli åker nog minst en gång i veckan dit( jag får åka 2 mil dit som tur är, annars skulle jag handla varje dag där)

Det är lätt o vara snäll.......... och gratis
  • Aannna
    tilda den vilda skrev 2008-09-05 07:36:41 följande:
    var där igår o handlade en del, kan inte låta bli åker nog minst en gång i veckan dit( jag får åka 2 mil dit som tur är, annars skulle jag handla varje dag där)
    hehe som jag då hehe, vi köper bröd och allt sådant där, mycket billigare än någon annanstans =)) iof vi har 1½ mil men vi åker minst 3ggr i veckan. hehe
  • Marlene B
    War skrev 2008-09-04 14:33:52 följande:
    Har idag köpt dom rekommenderade hoppdjuren, bidde en elefant och en häst.
    Hoppdjur?
  • tilda den vilda
    Aannna skrev 2008-09-05 07:59:41 följande:
    hehe som jag då hehe, vi köper bröd och allt sådant där, mycket billigare än någon annanstans =)) iof vi har 1½ mil men vi åker minst 3ggr i veckan. hehe
    ja,jag brukar handla först på Lidl sen om det nu skulle va nåt mer som inte finns på Lidl så åker jag till willys, men där är ju både frukten o grönsakerna dyrare så det köper jag inte där. men jag är MER än nöjd med Lidl, förutom att dom har försvenskat för mycket, vill ha mer Tyska varor.
  • War

Marlene B skrev 2008-09-05 08:01:52 följande:

Hoppdjur?
    Finns just nu på Lidlbutikerna i mellansverige, uppblåsbara djur i glada färger som små barn kan rida på.

En riktig hit för mina 1 och 3 åringar.

kostar 100kr, funderar på att köpa ett till så man har på lut nästa gång vi ska på barnkalas.
  • Pormoicheia

En gång i tiden brukade vi åka in till Stan och storhandla en gång i månaden.
    Vi åkte då runt på Lidl, öb och andra större butiker med billigare varor och handlade lite av varje (konserver, torrvaror, pasta, glass, blöjor, toapapper, leksaker och övriga hushållsattiraljer, the, hundmat o.s.v.)

Men då vi numera har större familj (som när som helst blir yterligare en medlem större) så har vi inte längre samma tid och ork.

Det har även blivit så pass billigt på hemmaplan att det inte är värt det.
    Bensinkostnaden gör att det nästan går på ett ut och den lilla summa pengar vi skulle spara är inte värt besväret med trötta och uttråkade barn och långa bilresor.

• tilda den vilda

nästa vecka är det x:tra pris på chicken nuggets!! vad äter ni till den??

• War

Är tyvärr inte fallet här... min lokala ica är så pass dyr så att det inte finns nåt val att åka en mil till Lidl, Willys.

Fan, när man köper smågodis, baugette, chips samt bea och kvittot slutar på nästan 300spänn så måste man ju fråga sig vad som är fel.

Pormoicheia skrev 2008-09-05 10:23:46 följande:
    En gång i tiden brukade vi åka in till Stan och storhandla en gång i månaden.Vi åkte då runt på Lidl, öb och andra större butiker med billigare varor och handlade lite av varje (konserver, torrvaror, pasta, glass, blöjor, toapapper, leksaker och övriga hushållsattiraljer, the, hundmat o.s.v.)Men då vi numera har större familj (som när som helst blir yterligare en medlem större) så har vi inte längre samma tid och ork.Det har även blivit så pass billigt på hemmaplan att det inte är värt det.Bensinkostnaden gör att det nästan går på ett ut och den lilla summa pengar vi skulle spara är inte värt besväret med trötta och uttråkade barn och långa bilresor.
  • Marlene B
    War skrev 2008-09-05 10:14:19 följande:
    Marlene B skrev 2008-09-05 08:01:52 följande:
    Finns just nu på Lidlbutikerna i mellansverige, uppblåsbara djur i glada färger som små barn kan rida på.En riktig hit för mina 1 och 3 åringar.kostar 100kr, funderar på att köpa ett till så man har på lut nästa gång vi ska på barnkalas.
    Ahaa, de måste jag kolla upp.
  • Marlene B

Vi har 6 mil enkel väg till Willys, Maxi och Lidl och ändå tjänar vi på att åka dessa mil och storhandla istället för att handla på svindyra Konsum i hålan vi bor i.

• Pormoicheia
    War skrev 2008-09-05 10:28:10 följande:
    Är tyvärr inte fallet här... min lokala ica är så pass dyr så att det inte finns nåt val att åka en mil till Lidl, Willys.Fan, när man köper smågodis, baugette, chips samt bea och kvittot slutar på nästan 300spänn så måste man ju fråga sig vad som är fel.
    Känner igen fenomenet!
    Och visst går vi väl egentligen back på att inte storhandla oftare.

Men inte så pass att det är värt allt besvär och krångel med att packa in och packa ur barnen i bilen flera gånger om innan man är klar.

Hade vi bara haft en mil och en butik så hade vi lugnt storhandlat istället.
    Men vi får ju räkna med en sisådär 9-10 mil totalt.
    Bara resan till stan tur och retur landar på 7 mil, sen så tillkommer ju resorna mellan butikerna och parkeringsletande.

Ungarna ska ha mat, de blir uttråkade och griniga och hela dan går åt, det är inte värt den summa pengar vi kan spara in helt enkelt.
    Varken för plånboken, orken eller humöret.
  • War

Har som sagt lite drygt milen till Lidl och en Willys butik samt en snordyr ICA Kvantum.

Lägger jag på dubbla sträckan kommer jag till en ICA Maxi, Coop Forum och en jätte Willys butik så det är bannemig värt att inte gynna den lokale ica handlaren.

• Pormoicheia
    War skrev 2008-09-05 11:00:44 följande:
    Har som sagt lite drygt milen till Lidl och en Willys butik samt en snordyr ICA Kvantum.Lägger jag på dubbla sträckan kommer jag till en ICA Maxi, Coop Forum och en jätte Willys butik så det är bannemig värt att inte gynna den lokale ica handlaren.
    Förståeligt!
  • War

Var inne på Lidl idag igen för att köpa deras goda Ravioli... som jag trodde så är studsdjuren tokslut.

• Marlene B
    Pormoicheia skrev 2008-09-05 10:44:36 följande:
    Känner igen fenomenet!Och visst går vi väl egentligen back på att inte storhandla oftare.Men inte så pass att det är värt allt besvär och krångel med att packa in och packa ur barnen i bilen flera gånger om innan man är klar.Hade vi bara haft en mil och en butik så hade vi lugnt storhandlat istället.Men vi får ju räkna med en sisådär 9-10 mil totalt.Bara resan till stan tur och retur landar på 7 mil, sen så tillkommer ju resorna mellan butikerna och parkeringsletande.Ungarna ska ha mat, de blir uttråkade och griniga och hela dan går åt, det är inte värt den summa pengar vi kan spara in helt enkelt.Varken för plånboken, orken eller humöret.
    Känner igen det där och just därför brukar jag själv dra iväg eller sambon. En familjeutflykt när man ska storhandla är bara jobbigt.
Svar på tråden Vad handlar du på Lidl?